Gå til innhold

Rett CPU hastighet på Asus A7N266-vm HK ?

vihovde

Anbefalte innlegg

Får ikke justert CPU hastigheten på min AMD 1800+ på overnevnte HK :evil: I Bios nekter den å "gå opp" der hvor man kan justere. Er det noe som må "Disable" eller "Enable" får å forta dette ? Noe tips ?

CPU hastighet er nå: 1,12GHz. Hvilke innstillinger skal den stå på får å få "normalhastighet" på 1,53Ghz. Kan denne klokkes noe særlig. Er også en 256Mb Twinmos PC2700 brikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må flytte en jumper på hovedkortet for å endre FSB fra 100 til 133. Det får du ikke gjort fra bios. Jeg har samme hovedkort selv (hjemme, ikke her på jobben). Det står i manualen hvilken pin dette er. Du kan laste manualen ned herifra hvis du ikke har den tilgjengelig.

Med et lite loddetriks så har jeg dog fått endret dette slik at det kan stilles fra bios hos meg... Fant trikset på hw.no forumet.

Lenke til kommentar
Du må flytte en jumper på hovedkortet for å endre FSB fra 100 til 133. Det får du ikke gjort fra bios. Jeg har samme hovedkort selv (hjemme, ikke her på jobben). Det står i manualen hvilken pin dette er. Du kan laste manualen ned herifra hvis du ikke har den tilgjengelig.

Med et lite loddetriks så har jeg dog fått endret dette slik at det kan stilles fra bios hos meg... Fant trikset på hw.no forumet.

Har nå endret jumberene slik at ifølge manualen, skal både CPU og Ram ha 133 FSB. Restartet maskinen, men ingen endring. Hva gjør jeg galt ? Begge jumperene står nå helt til høyre (mot fronten av kabinettet)

Lenke til kommentar

Ifølge manualen så skal du sette begge jumperne (BSEL0 og BSEL1) til 1-2. I biosen kan du også sjekke at "CPU/Memory ratio" er riktig (1/1). Dette finner du under "Advanced" menyen. Se på printplaten om du finner 1, 2 eller 3. Jeg husker ikke om det står riktig i manualen.

Hvordan er det du leser av CPU hastigheten? Den skal jo dukke opp i det første skjermbildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...