Gå til innhold

Gaming/Streaming PC

Anbefalte innlegg

Hallo,

Spør på en vegne av en venn som trenger en ny gaming PC. Han skal blant annet spille SC2, MW3, LoL og kanskje BF3, samtidig han ønsker å streame! Dette er oppsettet vi kom fram til og lurer på hva dere synes? Budsjettet ligger på ca. 9k uten skjerm, tastatur osv. Hvordan vil denne PCen takle gaming og streaming? Og hvordan er SSD'en?

http://i.imgur.com/hdFAL.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo,

Spør på en vegne av en venn som trenger en ny gaming PC. Han skal blant annet spille SC2, MW3, LoL og kanskje BF3, samtidig han ønsker å streame! Dette er oppsettet vi kom fram til og lurer på hva dere synes? Budsjettet ligger på ca. 9k uten skjerm, tastatur osv. Hvordan vil denne PCen takle gaming og streaming? Og hvordan er SSD'en?

Jeg vill byttet til denne SSDen. Ellers ser alt bra ut.

Lenke til kommentar

Helt greit oppsett. Ville kanskje gått for et litt kraftigere skjermkort (GTX 570/AMD 6950), men det er ikke nødvendig.

Jeg vet ikke hvordan han vil streame (lagre til HDD/SDD -> til streamingtjeneste eller rett til streamingtjeneste), men skal han lagre noe av det han filmer må han kjøre OSet fra enten HDDen eller SSDen, og det lagringsmediumet det skal lagres til bør ikke være i bruk til annet enn recording.

Husk også på at man må ha ganske heftig nett for å streame uten lag, i hvertfall om du skal ha en kvalitet på videon som er interessant for folk.

Ser forresten at dere ikke har lagt til Windows, så jeg antar at han har dette fra før. Mange gjør den feilen å kjøpe seg nye deler og glemmer helt av OSet.

Lenke til kommentar

Alt ser veldig bra ut egentlig. Personlig hadde jeg valgt en SSD som jeg vet jeg kan stole på.

Samsing 830, Crucial M4 og Intel 520 (dyre) er å anbefale.

Den Kingston SSDen skal visst være til å stole på, men Crucial M4 er nok det sikreste valget.

Eventuelt en OCZ, de skal det visst være lite problemer med.

Har lite erfaringer med SSDer personlig. Har/hadde en Corsair Force Series GT 120 GB. Opplevde absolutt ingen problemer med den helt til plutselig hovedkortet mitt, HDDen og SSDen min tok kvelden samtidig for ukjente grunner. Skal sies at den yter vanvittig bra, også.

Lenke til kommentar

Hallo,

Jeg vill byttet til denne SSDen. Ellers ser alt bra ut.

Takk for svar! Da bytter jeg ut SSD'en med den du linket til med tanke på at Bibow selv anbefaler den ^^

Helt greit oppsett. Ville kanskje gått for et litt kraftigere skjermkort (GTX 570/AMD 6950), men det er ikke nødvendig.

Jeg vet ikke hvordan han vil streame (lagre til HDD/SDD -> til streamingtjeneste eller rett til streamingtjeneste), men skal han lagre noe av det han filmer må han kjøre OSet fra enten HDDen eller SSDen, og det lagringsmediumet det skal lagres til bør ikke være i bruk til annet enn recording.

Husk også på at man må ha ganske heftig nett for å streame uten lag, i hvertfall om du skal ha en kvalitet på videon som er interessant for folk.

Ser forresten at dere ikke har lagt til Windows, så jeg antar at han har dette fra før. Mange gjør den feilen å kjøpe seg nye deler og glemmer helt av OSet.

Windows skaffer vi. Operativsystemet blir installert på SSD'en. Er det slik at vi ikke får lagret videoene på HDD'en? Hvis jeg ikke tar feil, vil han laste dem opp på YouTube f.eks, eller Own3D, litt usikker på hva han bruker, og ha dem der. Vet ikke om han ønsker å ha dem liggende på PCen, men er jo et pluss. Er det ikke mulig å lagre videoene på HDD'en?

Tenkte at SSDen bare skal inneholde krevende programmer + OS, mens HDDen tar resten, som antivirus, CCleaner, Skype osv.

Når det gjelder nett, er jeg usikker. Han har rundt 10MB ned/1.5MB opp, det er vel ganske greit? Vi har prøvd å streame på den maskinen han har nå med anbefalte innstillinger (Spilte League of Legends), men da havnet han ned på 10-20 FPS. Kan det være nettet da?

Edit:

Oppsett 1: http://i.imgur.com/ImZaH.png

Oppsett 2: http://i.imgur.com/HCBc8.png

Linket begge de to til han. Forskjell er 560TI og 570 skjermkort. Får se hvor mye han vil bruke mtp. at han skal kjøpe to skjermer + tastatur, men det betaler han ekstra for :p

Begge to jeg linket til ser greit ut?

Endret av Tesio
Lenke til kommentar

Skjermkortene ser veldig greie ut. DirectCU II er en enormt god kjøleløsning når du ikke skal kjøre i CF/SLI.

Joda, man kan filme direkte til HDDen, men det anbefales sterkt at i det øyeblikket du filmer bør ikke noe annet foregå. Det kan føre til spikes eller generelt lavere FPS. Eventult kjøpe en HDD og kjøre i RAID vil løse alle problemer.

Netthastigheten opp virker noe lav, synes jeg. Har ikke gjort så mye streaming selv og har dessverre ingen nøyaktige tall, men det er sikkert at 100% av opplastingskapasiteten hans vil være i bruk noe som sannsynligvis vil føre til at nettet hans lagger så mye at det er vanskelig å spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...