jonia Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Hei! Jeg sitter bak en brannmur og proxy server, når jeg laster ned via internet explorer har jeg funnet ut at "store" filer over 10 Mb ikke alltid blir lagret fullstendig. Filmklipp f.eks. mangler opptil flere Mb og slutter derfor brått. Hvordan har dette seg? Jeg kan se at når maskinen har "åpnet" hele fila begynner den å kopiere fila fra en eller annen merkelig mappe med usammenhengende bokstaver og/eller nummer, og at dette tar tid. Noen ganger vil den liksom ikke kopiere hele, og indikatoren løper plutselig fort ut med det resultat at jeg sitter igjen med en fil som ikke er brukbar eller slutter brått når det er video. Hva kan jeg gjøre for å hindre dette? Har prøvd download-managere som GetRight og FlashGet, men de virker ikke. Ser ut til å ha trøbbel med proxyen, selv om jeg har satt den opp riktig. Jeg kan ikke omgå proxyen. Hilsen Jonia Lenke til kommentar
John P. Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Dette er ganske vanlig med 56K analog aller 64K ISDN. Har aldri opplevd det eller hatt behov for download managere etter at jeg fikk kabel tilkobling. Internet Explorer laster alltid ned til en temp folder i C:Documents and Settings*brukernavn*Local Settings(skjult mappe)Temp5343f-dfgr-25245 For eksempel(i Windows XP). Når nedlastingen er gjort, overfører den fila til der du spesifiserte da du startet nedlastingen. Download managere skal jo virke da. Jeg tror kanskje du rett og slett må inn i Options eller Preferences i det download manager programmet du bruker, og stille det inn til å virke med proxyen din. Hvis du har kabel eller ADSL eller noe annet raskt, er dette ganske rart. Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Hei! Noen ganger vil den liksom ikke kopiere hele, og indikatoren løper plutselig fort ut med det resultat at jeg sitter igjen med en fil som ikke er brukbar eller slutter brått når det er video. Jeg hadde litt av samme problemet her for leden. Jeg lastet ned filer, og helt uten forvarsel, ble filene kuttet av før de var lastet helt ferdig. Det viste seg at i mitt tilfelle var det fordi harddisken som cachet nedlastingen gikk tom for plass. Det var mer enn nok plass på stedet der jeg skulle laste ned filen, men på disken som ble brukt til cachingen av nedlastingen var det lite plass. (Først laster IE filen ned til et temp-område, før den blir flyttet til riktig sted). Da jeg ryddet meg litt per plass, fungerte alt bra. Lenke til kommentar
jonia Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Jepp, min partisjon C: var stappfull og hadde kun 20 Mb ledig kapasitet, når jeg frigjorde plass på C fikk jeg lastet ned hele filer uten problemer! Takk for tipset! Jonia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå