haakonfj Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) hei, jeg kjøpte en laptop før jul, tidligere i dag fikk den en bluescreen og slo seg av helt randomly, og pcen har fått bluescreens flere ganger i helga, men denne gangen så funker ikke pcen, jeg starter pcen og står at oppstartsreprasjon elns så kommer opp en feil melding: "Det har oppstått et kommunikasjonsproblem med en enhet som er koblet til datamaskinen. Denne feilen kan skyldes frakobling av en flyttbar lagringsenhet, for eksempel en ekstern usb-stasjon, mens enheten er i bruk, eller det kan skyldes feil på maskinvare, for eksempel en harddisk eller cd-rom stasjon. kontroller at alle flyttbare lagringsenheter er ordentlig koblet til, og start deretter datamaskinen på nytt. hviss du fortsatt mottar denne feilmeldingen, kontakter du maskinvareprodusenten. Status: 0xc00000e9 INFO: det har oppstått en uventet I/U-feil. " jeg kan ikke starte normalt, har prøvd safe mode, safe mode med netverk og ledetekst, prøvd starte med siste fungerende konfigurasjon, har prøvd og trykke F8 så kommer alt greieren "reparer, safe mode og det og ingen på den lista fungerer" pcen er en asus x53sv har ingen windows 7 cd HJELP Edit: har to harddisker en C: og en D: ingenting er på D disken bortsett fra BF3 går det ant og instalere windows på D disken og reinstalere C disken? også har en ekstern hardisk(ikke koblet i) går det ant og få windows på den? Endret 9. februar 2012 av haakonfj Lenke til kommentar
Quote Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Det kan være at det har kommet en volumfeil på harddisken. Dette vil man i mange tilfeller løse med en chkdsk-kommando (/R og /F dersom jeg husker riktig). Men jeg er dessverre usikker på hvordan man kan gjøre dette med boot på Windows 7, men til XP så måtte man ha en XP-CD. Du har vel uansett fått med en dvd da du fikk PC-en. Mest sannsynlig så heter den noe med "Recovery disk" eller noe lignende. Hvis du ikke har noe viktig innpå PC-en, så kan du sikkert kjøre recovery. Du vil da miste alt du har lagret. Hvis ikke dette fungerer, så kan det være at harddisken din er ødelagt. Dette går på garantien din. Endret 10. februar 2012 av Quote Lenke til kommentar
haakonfj Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 takk, skal skjekke om har noen cd'er men tror ikke jeg fikk noen cder med pcen.. og hva er chkdsk kommando? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå