meg9907 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Heihei! Nå har det seg slik, at den store valentinsdagen nermer seg, og jenta jeg har fått med meg ut har stooore forventninger på hva jeg vil finne på. Så... jeg trenger noen gode råd! Av spiseplasser her i byen har vi kunn kina, kebab og "hamburgershappe". Jeg rekner med å spise noe mat er ett krav... men skal vi spise ute, eller back home? Åsså... hva annert kan vi gjøre? tips? Lenke til kommentar
AuroraG Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Heihei! Nå har det seg slik, at den store valentinsdagen nermer seg, og jenta jeg har fått med meg ut har stooore forventninger på hva jeg vil finne på. Så... jeg trenger noen gode råd! Av spiseplasser her i byen har vi kunn kina, kebab og "hamburgershappe". Jeg rekner med å spise noe mat er ett krav... men skal vi spise ute, eller back home? Åsså... hva annert kan vi gjøre? tips? Det er alltid koslig å dra på rastaurant å spise. Men om hun ikke er av den overfladiske typen vil hun nok sette stor pris på om du disker opp med noe hjemmelaget. Det viser at du legger litt ekstra i det, og det blir litt mer intimt og personlig Og du kan gjøre noe mer ut av det. Lykke til med daten Lenke til kommentar
meg9907 Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Takktakk! Kanskje jeg kan lage noe hjemme og... det er ivertfall noe å tenke på! Men så er jo det store spørsmålet... hva kan vi gjøre etter maten? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Ja det er sant, valentinsdag snart. Artig at folk holder på slikt ennå, trodde folk hadde sluttet å hedre kristne martyrer for lenge siden. Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 enkelt. http://www.youtube.com/watch?v=WhwbxEfy7fg 3 Lenke til kommentar
meg9907 Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Vel Blåbær.... kan ikke akuratt si at jeg gjør det for å hedre kristne martyrer, men heller for å få jenta med ut på någe gøy Fin video supercz Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Noen ting før du leser videre: -ALDRI bruk humor som går utover deg selv. Ikke "mobb" deg selv for å skape god stemning, mobb henne isteden. -Når jeg skriver du kan si: "xxx". Bruk dine egne ord. Jeg kjenner deg ikke og vet derfor ikke hva som fungerer best for deg å si. Derimot har jeg god erfaring innenfor dette så prøv å ikke vri deg for langt vekk fra det jeg skriver. -Ikke le hvis det ikke er morsomt. Den største feilen menn gjør er å le av det kvinnen sier selv om det ikke er så morsomt for å validere at de liker dem. Dette er FEIL. Hvis hun ikke sier noe morsomt skal hun ikke få gleden av din latter. Latteren din er en belønning for at du liker henne. Det beste tipset jeg har: Start hjemme hos deg med et glass vin. Gjør det litt romantisk ved å tenne noen lys osv. Så er det to utveier: Enten lage middag til henne hos deg eller ta henne med ut. Jeg starter med hjemmelaget: Du kan godt lage mat til henne, men ikke kjøp inn alt du trenger av råvarer. "Glem" for eksempel at du trenger tomater til tacoen eller hva enn du skal lage. Dermed, hvis du har en butikk i nærheten (gåavstand), tar du med henne til butikken og dermed får du venuechange (altså at du tar henne med til nye steder). Selv om det bare er butikken du tar henne med til, får hun ikke følelsen at du er en statisk person som bare liker å være ett sted. Når dere er på butikken sier du spøkefult mens du skumper borti henne (litt "dominant" oppførsel er aldri feil) at hun får velge seg en brus eller drikkevare hvis du vet hun ikke liker brus mens du går å henter tomatene (eller hvilken råvare du skulle mangle). Det hjelper også hvis du har henne på facebook og hun bruker spotify at du bruker litt tid på å finne ut hvordan musikk hun liker. Når dere kommer opp, rett før du begynner med matlagingen (som hun ikke skal ta del i, hun skal "se på" mens hun koser seg med et til glass vin) går du bort til din musikkavspiller og setter på en sang (helst spilleliste) fylt med både musikken du liker (helst relatert til den hun liker) og den musikken du har funnet ut at hun liker. Helst gjør litt research rundt dette slik at det ikke virker som du har planlagt alt for godt i forveien. Dette kan høres falskt ut, men det er faktisk ikke det. Kan gi deg eksempel: Jeg hører på metal, og generelt bare metal. Jenta jeg tok med på date for noen uker siden liker for det meste rolig musikk, men hun hadde en sang eller to av Three Days Grace og en fra Five Finger Death Punch i spillelistene sine på spotify. Jeg liker FFDP og har hørt på TDG i mine tidligere dager, derfor lagde jeg en spillelister av mine favorittsanger fra disse bandene men inkluderte hennes sanger, som jeg syntes var helt OK. Hun fikk dermed intrykk av at jeg har variert musikksmak selv om hun er helt fult klar over at jeg er metalhead, da jeg har spilt i et metalband før og jeg har kjeftet på henne for den dårlige musikksmaken hennes. Back to the tip. Når du har satt på musikk og laget mat kan du bare la samtalen gå egentlig. Det skal være NATURLIG. Etter middagen kan du foreslå en av to ting: Hvis du føler dere har fått god kjemi under middagen og du har fått berørt henne litt (viktig å gjøre dette under matlagingen også. Du kan godt terge henne litt og si noe som: "Bra jeg har en trofe som kan stå og se fin ut mens jeg gjør alt arbeidet" under matlagingen. Du må bare passe på å ikke le av det du selv sier, veldig viktig) kan du foreslå å sette på en film mens du fyller opp glasset hennes med litt mer vin. Hvis du ikke føler det har gått HELT supert kan du foreslå, eller helst fortelle henne, at dere skal gå ut en tur. Målet med turen er få oppleve noe. For hvis du ikke har god kjemi tidlig på valentinesday får du deg ikke noe annet enn "jenter elsker tanken om kjærlighet" sex, noe jeg ikke tror du er interessert i da du liker henne. Når dere er ute kan du prøve å få så mye ut av henne som mulig for å videre validere DIN interesse ovenfor HENNE slik at HUN syntes DU er interessant (vet det høres rart ut men det er slik det fungerer.). Etter en stund kan du kysse henne, du vet selv når det er rett tidspunkt, og etter kysset si at du hadde en utrolig fin kveld og vil gjerne gjøre det igjen for å så avslutte daten. Ut på restaurant: Viktig at du fortsatt begynner hjemme hos deg med et glass vin. Igjen for å vise at du ikke har noe problemer med å flytte deg. Etter et glass vin og litt koseprat sier du: "Nå må vi dra for å rekke reservasjonen vår. Chop chop.". Dere kler på dere og går mot restauranten mens du spøkefullt dytter litt på henne. Viktig å vise henne at du ikke er seriøs. Seriøsitet er overvurdert. Under middagen prøv å skap noen form for minner som er DERES. For eksempel, noe jeg lærte av date night filmen som har fungert utmerket for meg, få henne til å beskrive andre par som sitter å spiser eller poengter ut noe dumt andre gjør. Du har herved betrodd henne med en "hemlighet" - eksempel: (hvisk) "Se på han, tror ikke det er den første pilsen hans i kveld. Er hun så forferdelig å være med tror du?". Dette skaper en informasjonsflyt mellom dere to som bare er deres. Det er derfor noe spesielt med deg og det liker hun garantert. Du er ikke som andre, det er ikke BARE henne i din verden. Du følger med på hva andre gjør og du liker andre mennesker. Det er utrolig hvor mye en liten handling som dette kan fortelle om deg. Bryt sjeldent øyekontakt under middagen da dette er tegn på svakhet fra din side. Hvis hun snakker, vær tilbakelent og følg blikket hennes. Når du snakker, vær fortsatt tilbakelent men ikke virk søkende på oppmerksomhet. Hvis hun slutter å ha øyekontakt med deg kan du for eksempel si et tilfeldig ord midt i en setning for å se om hun følger med. Noe jeg pleier å gjøre er: "Jeg var en gang.... (bryter øyekontakt) .... penis så kom han og sa ..... (hun ser tilbake på deg for hun hørte det du sa, men tror det var bare hennes mangel på oppmerksomhet som fikk henne til å høre det)" og du fortsetter på historien din som ingenting har skjedd. Etter middag og dessert (prøv å få henne til å bestille dessert. Si noe som: (Hvis hun er tvilende på om hun vil ha. hvis hun er veldig tynn: "du kan ha godt av en dessert." hvis hun er normal: "en liten dessert skader ikke").). (Dette virker veldig douchy men du bare bekrefter for henne at du syntes det er OK med litt godsaker iblandt, ikke noe slemt ment fra din side i det hele tatt) fortell henne at du nettopp har anskaffet deg en ny film (du burde ha en film som kan matche hennes interesser eller stemningen dere er i. Den trenger ikke være anskaffet nylig men det er positivt hvis den er det, du vil vel ikke lyve? ) og du syntes det hadde vært en perfekt avslutning på valentines day med en film og et til glass vin (eller brus / godteri hvis du føler dette passer hennes personlighet bedre) hjemme hos deg. Under filmen: berør henne, hold henne i hånden eller stryk henne på låret. Hva du gjør er faktisk ikke så farlig, bare det ikke er aggressivt. Etter filmen, snu deg mot henne uten å si et ord og kyss henne. (igjen, se for deg situasjonen men hvis hun ikke snur seg mot deg og ser litt drømmende på deg ved dette tidspunktet er det ikke så mye håp er jeg redd. Hvis du ikke har satt på en film som Hostel eller liknende da ). Følg henne til døren og si at du har hatt en fantastisk kveld. (UNNGÅ Å HA SEX MED HENNE. Sex på valentines day fører bare til et forhold fullt av uoppnåelige forventninger, trust me.). Send henne en melding når hun har dratt: "Prøv å ikke bli påkjørt på vei hjem. Det hadde vært kjipt. God natt " Dette burde være en ganske god oppskrift på hva du kan gjøre for å få videreført forholdet ditt med denne jenta. Håper jeg har vært til hjelp. 3 Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Solide råd! Har erfart at "venue change" er magisk, også på nattklubber etc. Forøvrig de beste datene jeg har hatt har vært veldig impulsive: typisk gå tur et litt interessant sted, droppe innom en kaffesjappe eller noe, sette oss ned ute et sted og så dra hjem til meg eller henne f.eks. For mye planlegging gjør fort at det kan bli litt stivt, synes jeg. Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Venue change er helt magisk uansett situasjon. Impulsive dater er fantastiske 364 dager i året, men på valentines så har jenter en absurd forfatting av at det skal være så romantisk og planlagt som mulig. De rådene jeg skrev virker litt impulsive til tider men gir dem samtidig følelsen av romantikk og planlegging som de ønsker. Har selv utført begge versjonene jeg skrev med 2 forskjellige jenter tidligere år og det har gått som smurt. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Stemmer, så ikke at det var valentinesdag han spurte om … Burde kanskje lære meg å lese tråden før jeg svarer! Jeg slipper billig unna i år; jeg er ikke hjemme og hun jeg holder på med er på andre siden av verden. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Skulle hatt en like god guid for hvordan man skal gjøre det med gutter også gitt Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 du bør, og kan, gjøre akuratt det samme som jeg skrev (bare hold deg vekk fra dominerende handlinger). Gutter liker som regel jenter som tar litt kontroll. Du kan, istedenfor vin, kjøpe inn noe øl som du vet han liker. Men for jenter så er det helt klart hjemmelaget måltid som vinner gutter over. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Ok, ikke dumt med andre ord. Det stiller seg jo litt annerledes når det er to gutter, men en slags mellomting vil altså kunne fungere Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 stiller seg ikke annerledes. det er alltid en dominant part i et forhold. du må bare vite hvem du er. det er ikke negativt å ikke være dominerende men det er negativt å være dominerende ovenfor dominante personer da de ikke reagerer positivt på det. Lenke til kommentar
meg9907 Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Mye interresant her, spesielt i posten til Tittutt Jeg kan jo starte med å si at vi har holdt på en stund, og er så og si sammen. Hun drikker ikke noe med alkohol i, så er redd vin ikke er en vinner... - i dette tillfellet. For å kommentere litt, syntes jeg humor som er rettet mot en selv er en vinner... men ikke bare det!! Litt av begge deler syntes jeg er fint Hmmm... etter å ha tenkt litt, tror jeg at å lage middag hjemme er en vinner ^^ Men... hvorfor skal jeg lage maten alene? Er jo koselig å lage maten.. sammen..? eller? Menne.. må si det var mye spennende... spesielt dette med Venue change Kommer dere på andre ting enn mat og film? Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Poenget med å lage mat selv er ikke noe annet enn å vise at du er selvstendig. Det jeg skriver om er de uskrevne (eller er jo skrevet for jeg har lest om alt dette i flere bøker) reglene om oppførselpsykologi. Alt du gjør betyr mer for utfallet enn hva du sier. Som for eksempel det å spøke på sin egen bekostning. Det viser at du selv ikke føler at du har noe verdi, og derfor blir du "spøkefuglen" men ikke "spøkefuglen som får seg no" hvis du skjønner hva jeg mener. Men hvis du allerede holder på med jenta så er det bare å stryke det. Det jeg skriver er ting som funker på så og si alle. Det finnes unntak til enhver regel. Og når det gjelder forslagene mine så er dette forslag basert på at det er Valentines day. Det er en spesiell anledning (for jenter) som må behandles slik. Det er utrolig teit men alle jenter har vokst opp med at valentines er dagen der gutter skal imponere jenter med romantikk. Etterhvert har denne ideen utviklet seg fra å være romantiske handlinger til middag med lys og litt roser til kvinnen. Nå har jeg aldri hatt troen på blomster ved anledninger der det forventes. Jeg gir dem heller da det ikke forventes siden dette oppfattes som mye mer romantisk. Derfor har jeg ikke nevnt blomster i forslaget mitt, men det er jo helt opp til en selv. Hvis du absolutt ikke vil middag og film kan en tur være å foreslå men det blir en vag date, spesielt på valentines. Det du må tenke på er at starten på en date skal være nettopp det. En start. Derfor, i begge forslagene mine, starter dere hjemme hos deg med vin (siden hun ikke drikker kan du sjenke henne med pepsi max(beste brusen ) eller liknende). Uten alkohol er egentlig mye bedre da dette ikke vrenger noen av deres følelser. Ved å starte hos deg, har du muligheten til å se hvordan hun reagerer på situasjonen og deretter bestemme hva du skal gjøre videre. Selv har jeg ALLTID nok ingredienser hjemme til å lage et godt måltid da det kan vise seg at de jentene jeg har med hjem syntes det er bedre enn at jeg tar dem med på noe annet. Det hele handler egentlig om å være beredt på alle mulige scenarioer. Du burde også gjemme en kondom i nærheten av sofaen din forresten da det kan ødelegge stemningen å flytte seg (har skjedd med meg fler ganger)(Siden dere holder på som du sa så kan du forvente deg litt godsaker hvis du spiller kortene dine riktig). Men, hvis du absolutt ikke skal ha middag og film, igjen, så kan du ta henne med på disse aktivitetene: (ting som viser at du er varierende og spennende samtidig som du kan gi henne oppmerksomhet og mobbe henne) -Bowling -Quizkveld i en nærliggende bar/kro (nærliggende er viktig slik at det er lettere for henne å komme hjem til deg etterpå enn å dra hjem) -Konsert (hvis noe bra spiller på valentines) -Kunstutstilling (BARE hvis hun ikke er en CLASSY jente) -Hvilken som helst aktivitet DU syntes er morsom. (Du vil tross alt ha en fremtid med jenta siden du skal tilbringe valentines med henne. Derfor er det viktig at du klarer å fokusere på DEG samtidig som du gjør henne fornøyd ved å være litt douche (tro meg, jenter DIGGER det. Kanskje ikke der og da men når de tenker over kvelden i ettertid blir du ti ganger mer interessant hvis du har vært litt douche). Bare husk, ikke vær slem og hvis hun ikke ler når du gjør noe douchy så har du mislykkes. Og ja, venue change er det aboslutt viktigste når det kommer til dating / sjekking / alt som har med jenter å gjøre. Selv tar jeg med jenter 2-5 forskjellige steder før jeg avslutter en date. Det føles da ut som jeg har tatt dem med på verdensomseiling og sjansene for at de oppfatter daten som bra er ganget med hundre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå