Gå til innhold

Rapport fra innsiden: Nvidia

Anbefalte innlegg

Jeg ser et hav av biler og masse chipsposer o.l. i kantina på bildene. Man skulle tro hjernen jobber bedre med bedre føde og mer aktivitet, men amerikanerne foretrekker noe annet fortsatt.

I tillegg er det knapt noe dagslys på kontorene.

Syns også det virket relativt grått og trist når man kom inn til der de jobbet.

Sammenlign kantina med spiseområdet.

Utearealet med plastikkstoler virket ikke særlig mye brukt heller

Kubene de arbeider i er jo greit nok, men hvorfor hindrer de at lyset kommer inn.

Man skulle jo tro at de grønne ville vært litt mer grønne enn det her, omgivelsene man jobber i har en stor innvirkning på hvilke resultater man får og hvordan fremgangen er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Typisk amerikanske selskaper der de lager det flott og attraktivt for folk og jobbe, pluss at de har sikkert også mange goder. Sterk kontrast til mye av det man finner her hjemme iallefall.

Det jeg har sett av bedrifter i Norge kan variere veldig, og jeg tør påstå at en del bedrifter innen skips- og oljeindustrien har gode forhold.

Jeg ser et hav av biler og masse chipsposer o.l. i kantina på bildene. Man skulle tro hjernen jobber bedre med bedre føde og mer aktivitet, men amerikanerne foretrekker noe annet fortsatt.

Det er da en kjent sak at salt og fett er bra for hjerneaktiviteten, men ikke fullt så bra for helsen på lengre sikt.
Lenke til kommentar

Det er da en kjent sak at salt og fett er bra for hjerneaktiviteten, men ikke fullt så bra for helsen på lengre sikt.

Jepp, dessuten så ligner en amerikansk lunsj mye mer på en norsk middag enn lunsj.

Man har gjerne en eller annen varm rett med fries, chips eller salat til.

Lenke til kommentar

Jepp, dessuten så ligner en amerikansk lunsj mye mer på en norsk middag enn lunsj.

Man har gjerne en eller annen varm rett med fries, chips eller salat til.

Det er ikke bare typisk amerikansk, men typisk for det meste av verden unntatt Skandinavia.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det viktigste er å få i seg en passe mengde med karbohydrater i løpet av dagen, man får typisk i seg mer enn nok karbohydrater i de fleste land i dag.

Så lenge aktivitetsnivået er høyt nok spiller det (nesten) ingen rolle hva du putter i deg av karbohydrater, så lenge du får nok vitaminer og proteiner, dette lærer man da vitterlig i militæret ;)

Lenke til kommentar

Det viktigste er å få i seg en passe mengde med karbohydrater i løpet av dagen, man får typisk i seg mer enn nok karbohydrater i de fleste land i dag.

Så lenge aktivitetsnivået er høyt nok spiller det (nesten) ingen rolle hva du putter i deg av karbohydrater, så lenge du får nok vitaminer og proteiner, dette lærer man da vitterlig i militæret ;)

Strengt tatt konverterer kroppen mellom disse næringsstoffene, og ja så lenge kroppen får over et minimumsnivå så betyr det ikke så mye. Men et problem med de fleste fettholdige matvarer er mettede fettsyrer som blant annet medfører hjerte- og karsykdommer, kombinert med overvekt kan dette være en stor helserisiko.

Men saltbalansen er faktisk ganske undervurdert. Nå vet ikke jeg om du har fått oppleve "helvettesuka" som grønnkledd, men tilstrekkelige mengder salt er faktisk viktig for å beholde bevisstheten, og er avhengig av svetting og vanninntak.

Lenke til kommentar

Strengt tatt konverterer kroppen mellom disse næringsstoffene, og ja så lenge kroppen får over et minimumsnivå så betyr det ikke så mye. Men et problem med de fleste fettholdige matvarer er mettede fettsyrer som blant annet medfører hjerte- og karsykdommer, kombinert med overvekt kan dette være en stor helserisiko.

Men saltbalansen er faktisk ganske undervurdert. Nå vet ikke jeg om du har fått oppleve "helvettesuka" som grønnkledd, men tilstrekkelige mengder salt er faktisk viktig for å beholde bevisstheten, og er avhengig av svetting og vanninntak.

Absolutt, men det er igjen snakk om å gjøre nok fysisk arbeid i løpet av dagen, tviler på at de gjør det hos Nvidia ;)

Tipper saltbalanse er undervurdert fordi det er for mye salt i matvarene vi kjøper i butikkene, og vi derfor ikke trenger å innta stort mer.

Jeg fikk ingen helvetesuke dessverre, i

var vi ansett som "for verdifulle" til at vi kunne "tillate oss" skader, "verste" opplevelsen vi fikk var å bli dratt opp kl 3 av sersjanten i full GRU på morgentrening siden "vi kunne sove i permhelger" :!: Og det var jo bare gøy i ettertid... Endret av arni90
Lenke til kommentar

Morsomt at dere lager slike saker! :)

Jeg har selv vært flere ganger hos Nvidia og besøkt CUDA og GPU Computing-teamet, jeg kan bekrefte at de kontorene ikke er noe mer ryddige enn det dere har bilder fra!

Tøft! Kan jeg spørre om hva du jobber med siden du har vært der? :)

Lenke til kommentar

Syns det er forkastelig at bedrifter som dette viser hvor mye luksus de kan velte i med store flotte bedriftsbygg, mens de ansatte i avdelingene i Japan og i dette tilfelle Taiwan blir utnytta på det groveste og må jobbe for luselønn for å tilfredsstille den vestlige verden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...