Gå til innhold

Hjelp til valg av nytt fotostativ


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har kikket litt på noen stativ og funnet to jeg kunne tenkt meg.

 

Valget står mellom dette:

Vanguard Alta+

og dette:

Manfrotto 190XP (tror jeg det heter)

 

Har hørt mye positivt om kvaliteten på Manfrotto sine stativer og var innom Lefdal, som sa jeg skulle få Manfrotto stativet til 1500, så kan si jeg bikker litt mot Manfrotto. Men tenkte uansett jeg skulle høre her om noen har hatt/har noen av stativene og har noen erfaringer eller råd å dele?

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av de to så hadde jeg valgt Manfrotto-kittet, i alle fall til den prisen.

 

Har stativet på jobb og det er en drøm å bruke! Testet det nylig i anledning personalbilder jeg tok. Selve stammen,

055XPROB, eier jeg selv, men har et annet hode på det enn hva du får i denne pakken. Det er en drøss med positive kvaliteter, men den store negative er vekten. Det er ankepunktet til prisen, for det er mye stativ for pengene! Du har vel testet det, men jeg har enda ikke opplevd en situasjon hvor jeg ikke har fått stammen til å stå fjellstøtt, takket være at benene kan vinkles nesten 90 grader. Du kan også slå ned "masten", slik at du kan kommer virkelig lavt. Hendig til makrofotografering.

Selve hodet har jeg ikke prøvd noe mer enn anledningen jeg nevnte først, men det føles veldig robust laget, og er svært smidig. Likte svært godt at det er egne hendler til hver retning, ingenting å skru på! Husker jeg ikke helt feil så skal det leveres med bag, men sjekk dette i butikk.

 

Jeg ville valgt manfrotto av en enkel grunn, det er rimelig i forhold til kvaliteten. I tillegg, skulle noe bli ødelagt, så får du tak i reserverdeler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hørt mye positivt om kvaliteten på Manfrotto sine stativer og var innom Lefdal, som sa jeg skulle få Manfrotto stativet til 1500, så kan si jeg bikker litt mot Manfrotto. Men tenkte uansett jeg skulle høre her om noen har hatt/har noen av stativene og har noen erfaringer eller råd å dele?

Manfrotto har mye fint i sortimentet, men stativene i konsumentklassen synes jeg ikke har noe spesielt å by på fremfor konkurrentene. Ikke at de er spesielt dårlige heller for den saks skyld.

 

Jeg kikket i sin tid på 190-modellen, men da jeg fikk se den i "levende live" skygget jeg unna. Synes det ble for pinglete rett og slett. 055 som en annen nevner her, er mye mer solid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...