Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg føler ofte ingen ting, for å beskytte meg selv eller mistet tiltrekkelsen?

Anbefalte innlegg

Hallo folkens!

Jeg har vært sammen med ei jente fra 23 desember og har egentlig hatt det veldig fint med henne!

Vi møttes og var sammen veldig mye i to måneder før vi bestemte oss for å gå inn i et forhold.

Begge har slitt med sitt, hun har hatt en røff oppvekst vært i dårlige forhold og tidligere vært en kjæreste som for sin partner ikke var noe bra.

Underveis mens vi ble bedre og bedre kjent med hverandre såret begge to hverandre flere ganger.

Jeg unnlot å fortelle en del om jenter jeg har møtt tidligere fordi jeg visste hvordan det kom til å være om hun visste alt om alle. Vi bor i en mindre by der de fleste vet mye om hverandre, noe som førte til at hun fikk høre litt av hvert om meg av andre. I utgangspunktet var hun ikke interessert i å møte noen fra hjembyen men det endte opp annerledes siden vi ble et par. Underveis mens vi "drev på" så var jeg på en jobbsamling der jeg gjorde noe forferdelig dumt som jeg fortalte henne, jeg hadde sex med en kollega, noe som jeg angrer dypt på selv om vi i denne perioden ikke var sammen. Hun har prøvd å komme over dette, men jeg har gjort henne veldig sjalu, hun sier at hun ikke kan stole på meg lenger. For meg så er felles tillit veldig viktig så det sårer meg når hun føler at jeg ikke er til å stole på.

Hun har hatt sine ting som jeg også har hengt meg opp i, hun har løyet om antallet personer hun har hatt sex med, holdt tilbake noe lignende om at hun har hatt sex med en annen person mens vi møttes og fortsatte å ha kontakt med han en god periode utover mens vi fortsatt ble kjent. Jeg respekterte dette i og med at jeg ikke hadde noen rett til å kontrollere henne eller sette noen særlige krav når vi ikke var kjærester.

Grunnen til at vi ble sammen er egentlig ganske enkel, vi kommer veldig godt overens, vi har en veldig lik bakgrunn med partnere som har såret oss og gjort oss vondt. Mitt problem har hovedsaklig vært at jeg har investert veldig mye tid og energi i forhold og relasjoner som jeg så at aldri kom til å fungere, grunnen til at jeg gjorde dette var at jeg i perioder er livredd for å være ensom.

Så alt jeg trodde jeg ønsket meg var en kjæreste som var like glad i meg som jeg er i henne, nå har jeg det og er forvirret. I perioder så kan alt hun sier være feil for meg, jeg henger meg opp i hver minste ting og blir lei meg bare hun sier ett ord feil. Dette er forferdelig slitsomt for meg.

Alt er jo så klart ikke negativt, vi har hatt noen veldig fine stunder sammen. Hun skrev et brev til meg og lagde et fantastisk kort til meg der hun fortalte hva hun følte om meg. Jeg har gjort en del lignende og det er de stundende jeg tenker på, der jeg føler at jeg kan slappe av og bare MÅ holde rundt henne og fortelle hvor glad jeg er i henne. Jeg tenker at følelsene fortsatt er der, men i perioder så føler jeg ingen ting, som i går så følte jeg absolutt ingen ting. Alt som ble sagt var feil, både fra meg og henne og jeg sa at jeg var usikker på hvor forholdet vårt er på vei.

Er det noen andre her som har lignende opplevelser? Jeg er så usikker på hvordan jeg skal håndtere dette, det er så trist å tenke på at når jeg endelig har funnet ei jente jeg er veldig glad i og som jeg vil dele mange fine øyeblikk med, så forsvinner følelsene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror dere bare må bestemme dere å legge all grumset bak dere og prøve å begynne på nytt, det hjelper ikke på forholdet når slikt dukker opp igjen hele tiden. Gjort er gjort, spist er spist, nå er det på tide å se fremover og finne ut hva dere vil med forholdet. At dere har slitt med plagsomme folk før får bare være, dere har lært og bruk det videre slik at dere også skal slippe å såre hverandre, dere er vel mer obs på ting som kan være sårende enn andre så bruk det når dere prater med hverandre.

Altså prat med hverandre, finn ut hva dere vil, og hold dere til det. Det kan godt hende at dere finner ut at det kanskje er best at dere ikke skal være sammen, men som sagt hold dere til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...