NnineTV Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Hey, har en oppgave til som går slik: Installasjon til 2stk. kurser for panelovner tilkoblet stikkontakt. Samlet effet på panelovner er 4 kW. Kursene styres av en veggmontert termostat med nattsenking. Uke-ur monteris i sikringsskap. Temperaturen senkes hverdager fra kl. 23:00 til 06:00 og fra kl 09:00 til 15:00 Lørdager og søndager fra kl 23:30 til 07:00 noen som har ett løsnings forslag eller to? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Kva skal du gjere i oppgåva? Dimensjonere kablar, finne type ur, termostat, lage fleirlinjeskjema? Lenke til kommentar
NnineTV Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 vel, jeg skal GJØRE det som står; det er typ oppgaven jeg fikk, så fler linjle skjema, jeg må ta ett RTR-E 3524 eller 3545 m/ dekket ratt (termostat) pga den har nattsenking 5K trenger hjelp med flerlinje skjemaet Lenke til kommentar
NnineTV Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Fant denne: Forutsetter her at både tilførsel til termostat og stikkontakt går ut fra sikringsskapet. Tidsur plasseres i skap. Som man ser av skjemaet, trenger selvfølgelig termostaten fasene inn (Altså N og L) I tillegg trenger du brutt L-fase fra termostaten. Denne trenger en leder. Da har man totalt tre ledere. Så ser du at inn på klemme nr 5 på termostaten, sitter det ett ur. Altså, når man får spenning inn på klemme 5, aktiveres nattsenkingen. Man skal altså kjøre spenning fra L-fasen, og inn på klemme 5, MEN VIA TIDSURET Man trenger altså 4 ledere frem til termostaten.. I skapet må tidsuret ha L og N for å drive automatikken. Man kan benytte en NO-kobling på tidsuret, og denne skal da koble inn L-fasen mot klemme 5 på termostaten.. Stikkontakten skal mates med N, og brutt L ut fra termostaten. Men har ikke funnet noen skjemaer for tids uret... Lenke til kommentar
NnineTV Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 jeg har da funnet ut av denne, og det var relativt enkelt ^^, si ifra om noen vil ha bilde av flerlinje skjema Lenke til kommentar
william123 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Jeg kunne gjerne ha tenkt meg koblingskjema til dette. Håper det er mulig og få svar :) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå