Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Fryseskap i bod

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vurderer å kjøpe et fryseskap når jeg flytter inn i nytt rekkehus (Stavanger-regionen).

Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med å plassere et fryseskap i boden/garasjen/liknende og vet noe om hvilken effekt dette har på fyseskapets (evt. fryseboksens) funksjonalitet?

Det jeg først og fremst tenker på er ytelse ift. utetemperaturen og hvilke begrensninger som gjelder? Prinsippet er vel å bruke utetemperaturen til å gjøre det kaldt i skapet/boksen og jeg har fått med meg at det oppgis et visst temperaturintervall som slike apperaturer fungerer best innen.

Er det noen som har innspill, tips eller erfaringer ift. dette?

Jeg hadde satt stor pris på tilbakemeldinger :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har både kjøleskap, kombiskap og fryseskap i kjelleren. Når det er skikkelig kaldt ute, er det kanskje 5-6 varmegrader der. Ikke noe problem, med unntak av kombiskap (kjøl/frys) med bare en kompressor: Disse har termostaten i kjøledelen, og når den er kald nok uten at kompressoren går, vil ikke fryseren bli kald heller. Kombiskapet med 2 kompressorer og 2 termostater fungerer derimot fint.

Dersom du har kjøleskap i en utebod eller i garasjen, og det blir kuldegrader i rommet, vil det selvsagt også fryse etterhvert inne i kjøleskapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...