micjj Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Hei, Jeg vurderer å kjøpe et fryseskap når jeg flytter inn i nytt rekkehus (Stavanger-regionen). Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med å plassere et fryseskap i boden/garasjen/liknende og vet noe om hvilken effekt dette har på fyseskapets (evt. fryseboksens) funksjonalitet? Det jeg først og fremst tenker på er ytelse ift. utetemperaturen og hvilke begrensninger som gjelder? Prinsippet er vel å bruke utetemperaturen til å gjøre det kaldt i skapet/boksen og jeg har fått med meg at det oppgis et visst temperaturintervall som slike apperaturer fungerer best innen. Er det noen som har innspill, tips eller erfaringer ift. dette? Jeg hadde satt stor pris på tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Jeg har både kjøleskap, kombiskap og fryseskap i kjelleren. Når det er skikkelig kaldt ute, er det kanskje 5-6 varmegrader der. Ikke noe problem, med unntak av kombiskap (kjøl/frys) med bare en kompressor: Disse har termostaten i kjøledelen, og når den er kald nok uten at kompressoren går, vil ikke fryseren bli kald heller. Kombiskapet med 2 kompressorer og 2 termostater fungerer derimot fint. Dersom du har kjøleskap i en utebod eller i garasjen, og det blir kuldegrader i rommet, vil det selvsagt også fryse etterhvert inne i kjøleskapet. Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Mine foreldre hadde fryseboks i uteboden på balkongen i den forrige leiligheten de bodde i. Her var det tilnærmet utetemperatur om vinteren og stekende varmt når det var sol og sommer. Hørte aldri omn noen problemer. Lenke til kommentar
micjj Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Tusen takk for svar! Litt av problemet er at fryseskapet helst skal kunne holde minimum -18 grader C for å hindre bakterier/ymse (som kan leve/oppstå/etc. om det blir varmere enn dette). Hva tror dere om dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Så lenge fryseskapet har egen termostat, vil det holde -18 innvendig uansett om det er -18 eller +30 på utsiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå