Gå til innhold

Komplett system til maks 30 000,-

Anbefalte innlegg

Hei,

Som emnet beskriver er jeg på utkikk etter et komplett hjemmekinosystem til maksimum 30 000,-

Jeg har sett meg ut Samsungs 55"-led tv (8000-serien - ligger vel på ca 18k), men har ellers ingen preferanser. Jeg kunne tenkt meg surround-lyd (5:1 e.l.) og BR-spiller, i tillegg til en god forsterker (evt. reciever). Er det noen som har innspill og/eller tips?

Jeg har overhode ingen erfaring med innkjøp av denne typen, men håper noen dere kan hjelpe meg med dette.

Det hadde jeg satt stor pris på :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville på det sterkeste revurdert TV-valget ditt. D8005 ser absolutt bra ut, men bildemessig er det absolutt ikke et bra produkt...

Bare sjekk ut dette forumet. Her har du 57 sider, der de siste 30 primært handler om hvordan man skal justere TV'n for å redusere bleeding, clouding og ghosting. Det er et heftig omfattende problem på D7005 og D8005. Har en D7005 selv (samme tv, bare forskjellig ramme), og jeg er ikke superfornøyd med den. Den sliter endel med clouding, selv etter at baklys er justert ned fra 15 til 8 (max backlight er 20).

Skal tv'n brukes til spilling på Xbox/PS3 har den i tillegg et heftig problem med kraftig input lag, dvs. at tv'n bruker lang tid på å behandle bildet før det vises. Det er ingen problem når det kommer til lyd, for der kan du bare sette på audio delay så bilde og lyd er sync, mens når du spiller blir det annerledes. Der tar det faktisk over 100ms fra man trykker på skyte-knappen til du ser det på tv'n. I mellomtiden er du skutt flere ganger i en intens kamp på Battlefield. Samt at alle du prøver å snipe har flyttet seg en halvmeter som følge av input lag.

Jeg ville seriøst vurdert Panasonic sin VT30, alternativt Sonys søte HX920. Sistnevnte sprenger budsjettet ditt, så kanskje den ikke er særlig aktuell. Samsungs plasma-serier er ikke så ille, og de gjør det absolutt bedre enn LED-LCD-serien. Jo mer Edge-LED produktet er, jo verre er bildekvaliteten.

LYD: Forsterker: Yamaha V1067 eller Pioneer VSX-920

Høytaler: Front: Klipsh Reference RF-62 Mk2.

Senter: Klipsch Reference RC-62 Mk2

Bak: Klipsch Reference RS-42 Mk2

Basskasse er ikke supernødvendig med de frontene, de gir ganske god lyd, selv i de lave frekvensene

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Kan opplyse om at jeg jeg var innnom HiFi-klubben og fikk anbefalt å starte med fronthøytalere og en god reciever. Jeg ble anbefalt et par Dali Zenzor 5 og en Denon AVR1912 AV reciever. I tillegg til en Denon DBP1611UD BR-spiller.

Er dette et godt alternativ? Eller er Klipsh Reference RF-62 Mk2-høytalerne atskillig bedre? Hva med recieveren som ble foreslått av HiFi-klubben?

Etter nærmere tankegang har jeg valgt å gå for to fronthøytalere til å begynne med, og så supplere med andre ting etter hvert.

Takker for alle innspill.

Lenke til kommentar

I tillegg:

Rommet er ca 50m2 stort.

Hva med å gå for en ferdigoppsatt 5:1-pakke til rundt 9k med atskillig mindre høytalere/bokhøytalere og en reciever, i stedet for det som står beskrevet over? Kan man få OK lyd ved å gjøre det slik?

Lenke til kommentar

http://www.lydogbilde.no/test/klipsch-rf62-mkii

Lyd&Bilde testet Klipsch RF-62 MK2 for litt siden, og de gikk av med "best-i-test".

Ikke så gæærnt det da.

Men lyd er en ganske pussig ting, for det er veldig personavhengig. Noen er superfornøyd med en iPhone, originale ørepropper og mp3 i 128kbit, mens andre rynker på nesen av Grado-hodetelefoner til 2000kr.

Noen liker bass, mens andre liker litt mer dynamisk lyd med mer fokus på diskant og mellomtone.

Så anbefaler deg å tusle ned i en butikk og lytte litt.

Selv har jeg aldri vært gla i Dali, men er ikke sikker på hvorfor.

Ellers har du også muligheten til å kjøpe brukt. Der kan man avogtil møte på et gullkorn man ellers aldri hadde hatt råd til.

Som her f.eks: http://avforum.no/avtorget/showproduct.php/product/86003

Klipsch RF-62 MK2 til 5600kr, 9mnd gamle!!!!

Lenke til kommentar

http://www.lydogbilde.no/test/klipsch-rf62-mkii

Lyd&Bilde testet Klipsch RF-62 MK2 for litt siden, og de gikk av med "best-i-test".

Ikke så gæærnt det da.

Men lyd er en ganske pussig ting, for det er veldig personavhengig. Noen er superfornøyd med en iPhone, originale ørepropper og mp3 i 128kbit, mens andre rynker på nesen av Grado-hodetelefoner til 2000kr.

Noen liker bass, mens andre liker litt mer dynamisk lyd med mer fokus på diskant og mellomtone.

Så anbefaler deg å tusle ned i en butikk og lytte litt.

Selv har jeg aldri vært gla i Dali, men er ikke sikker på hvorfor.

Ellers har du også muligheten til å kjøpe brukt. Der kan man avogtil møte på et gullkorn man ellers aldri hadde hatt råd til.

Som her f.eks: http://avforum.no/avtorget/showproduct.php/product/86003

Klipsch RF-62 MK2 til 5600kr, 9mnd gamle!!!!

Takk for svaret!

Jeg har konkludert med at Klipsh blir noe stort hva volum angår og har snevret meg inn til følgende høytaleroppsett (starter med to fronter og supplerer med sub og bakhøyttalere etter hvert):

Onkyo TX-NR709B hjemmekinoreceiver (Denon 1912 ble litt for spinkel visstnok) og

Dali Zensor 5 Høyttalere ELLER System Audio Saxo P30

Vet du noe om disse to alternativene?

Jeg skal ta meg en tur innom soundgarden og HiFi-klubben for å høre på de.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...