Gå til innhold

Når er det billigst å bestille fly?

-Tord

Anbefalte innlegg

Hei,

Er flybilletter alltid billigere jo tidligere du bestiller? Har lyst til å ta en tur til Portugal i juli, og tur/retur koster i overkant av to tusen i følge søkemotorene (Oslo-Lisboa). Er det noe håp om å kunne reise billigere enn dette?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varierer også en del mellom flyselskaper, strekning, sesong mv. I høysesong har 2 måneder i perioder vært i minste laget for å få de billigste billettene, også om en holder seg til relativt korte distanser. Får jeg et rimelig godt tilbud på en tur langt frem i tid kjøper jeg billetten om jeg har bestemt meg for å dra disse dagene, spesielt i høysesong.

Lenke til kommentar

Jeg er litt skeptisk til slike teorier og spesielt skeptisk når de brukes frem mot sommerferie, jul, påske etc. og tok derfor noen søk på momondo.no for å se hva som ble spyttet ut.

Alle søk er gjort med utreise fredag og retur fredag 4 uker etter.

Reisetid over 8 timer en vei og med mer enn 1 mellomlanding er filtrert bort

(Direktetid er ca. 4:10 og det å bruke ferien på flyplasser er både dyrt og kjedelig.)

Resultatet ble som vist her.

post-188682-0-19684400-1329119964_thumb.png

Minkonklusjon er fortsatt at det ikke er så enkelt at en kan telle uker og finne den laveste prisen.

Videre er min erfaring at en dag eller to justering på utreise/hjemreise kan ha forholdsvis stort utslag.

Selv hadde jeg kjøpt billettene noenlunde raskt og sikret de dagene, tidspunktene og reisetiden jeg ønsket meg.

Finner forøvrig billetter nede i 1379 i Juni, med 1 stop i Brussel og reisetider på 06:45/08:15. Da selvsagt temmlig låst på dato for å komme så lavt.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Ca 2 måneder før er det greieste, men høysesong er vanskelig uansett. Da er det verdt å følge med på flyselskapenes nyhetsbrev for å se når de lanserer kampanjer. Det er ikke nødvendigvis slik at kampanjene de kommer med er gode priser heller, men erfaringsvis så er det en minimumspris til de fleste destinasjoner. Derfor må man følge med på flere flyselskap, KLM, Lufthansa, Air France og British Airways er de jeg følger iallefall.

Også bør man gjøre dummy bookings engang i blant, da det ofte er lave priser som sniker seg inn uten noen annonserte kampanjer.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...