-Tord Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Hei, Er flybilletter alltid billigere jo tidligere du bestiller? Har lyst til å ta en tur til Portugal i juli, og tur/retur koster i overkant av to tusen i følge søkemotorene (Oslo-Lisboa). Er det noe håp om å kunne reise billigere enn dette? På forhånd takk! Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Jeg mener jeg leste om noen som hadde funnet en algoritme som ga til svar at det "alltid" var billigst åtte uker før - ikke tidligere, ikke senere. Om det stemmer eller ikke vet jeg ikke, men jeg skal se om jeg finner en artikkel om det hvertfall. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 http://www.na24.no/m/?articleId=2987920 Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 På en el langdistanse kan du få veldig gode priser en måned før (ish), spesielt til destinasjoner som Beijing; NY etc, ellers har jeg hørt 8 uker som han over. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Varierer også en del mellom flyselskaper, strekning, sesong mv. I høysesong har 2 måneder i perioder vært i minste laget for å få de billigste billettene, også om en holder seg til relativt korte distanser. Får jeg et rimelig godt tilbud på en tur langt frem i tid kjøper jeg billetten om jeg har bestemt meg for å dra disse dagene, spesielt i høysesong. Lenke til kommentar
-Tord Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Takk for svar! Da får jeg smøre meg med tålmodighet frem mot sommeren. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Jeg er litt skeptisk til slike teorier og spesielt skeptisk når de brukes frem mot sommerferie, jul, påske etc. og tok derfor noen søk på momondo.no for å se hva som ble spyttet ut. Alle søk er gjort med utreise fredag og retur fredag 4 uker etter. Reisetid over 8 timer en vei og med mer enn 1 mellomlanding er filtrert bort (Direktetid er ca. 4:10 og det å bruke ferien på flyplasser er både dyrt og kjedelig.) Resultatet ble som vist her. Minkonklusjon er fortsatt at det ikke er så enkelt at en kan telle uker og finne den laveste prisen. Videre er min erfaring at en dag eller to justering på utreise/hjemreise kan ha forholdsvis stort utslag. Selv hadde jeg kjøpt billettene noenlunde raskt og sikret de dagene, tidspunktene og reisetiden jeg ønsket meg. Finner forøvrig billetter nede i 1379 i Juni, med 1 stop i Brussel og reisetider på 06:45/08:15. Da selvsagt temmlig låst på dato for å komme så lavt. Endret 13. februar 2012 av StoreMyen Lenke til kommentar
William_S Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Ca 2 måneder før er det greieste, men høysesong er vanskelig uansett. Da er det verdt å følge med på flyselskapenes nyhetsbrev for å se når de lanserer kampanjer. Det er ikke nødvendigvis slik at kampanjene de kommer med er gode priser heller, men erfaringsvis så er det en minimumspris til de fleste destinasjoner. Derfor må man følge med på flere flyselskap, KLM, Lufthansa, Air France og British Airways er de jeg følger iallefall. Også bør man gjøre dummy bookings engang i blant, da det ofte er lave priser som sniker seg inn uten noen annonserte kampanjer. Endret 13. februar 2012 av William_S Lenke til kommentar
-Tord Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Tusen takk for tips! Har det noen hensikt å følge med på nyhetsbrev når det ikke går noen direkteflygninger? Og hva er dummy booking? Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Tusen takk for tips! Har det noen hensikt å følge med på nyhetsbrev når det ikke går noen direkteflygninger? Og hva er dummy booking? Ikke direktefly? http://www.osl.no/osl/direkteruter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå