spolar Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Hei Har et Sony IP55 videokamera. Ønsker å lære meg enkel redigering på PC. Skal kjøpe ny PC, hva bør jeg huske på med tanke på å få en så optimal kommunikasjon mellom mitt kamera og PC'en ? Sist men ikke minst, hvilken programvare skal jeg velge ? I første omgang ønsker jeg enkel "klipping og liming", kanskje sette til litt musikk og få brent til DVD. Håper på svar, gjerne linker til fornuftige nett-sider. Hvis noen har erfaringer med Sony IP55 mot PC hører jeg gjerne fra dere Lenke til kommentar
geokri Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 vel så lenge du kjøper en pc med firewire så er alt ok. Siden IP55 er et micro mv kamera så er vel eneste programvaren som støtter å redigere pinnacle studio 8. Sats på en maskin med hvertfall 120gb harddisk og 512 ram. Lenke til kommentar
spolar Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Takker for svar. Var ikke klar over at microdv-formatet gjorde programvare-valget så snevert! Når det gjelder DVD-brenner regner jeg med at en standard brenner som kan brenne til de mest kjente formatene er helt OK ? Lenke til kommentar
geokri Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 en standard dvdbrenner er helt ok, vet ikke om du har tenkt å kjøpe pc i butikk, eller bygge selv eller evnt få en nettbutikk til å bygge for deg? Lenke til kommentar
spolar Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Har ikke tenkt å bygge PC selv. Pris er ganske avgjørende, så kanskje en nettbutikk er fornuftig, noen tips ? Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Skal maskinen brukes til videoredigering, vil jeg anbefale deg å ikke bare gå etter pris. Ikke mange billig-maskiner egner seg til dette. Pass på at du handler med noen som har greie på det utstyret du skal kjøpe. Hva hjelper det at du sparte x hundrelapper når maskinen er helt ubrukelig til det du vil? Lenke til kommentar
spolar Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Ja, har altså fått tips om god diskplass, minst 512mb minne og fireware. Et normalt godt skjermkort og ellers nødvendige porter, etc. Flere anbefalinger tas imot med takk, og gjerne erfaringer med fornuftige butikker, gjerne på nett, der man kan forvente å få god hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå