Gå til innhold

Hvilke(t) Stortingsparti(er) forakter du mest?

98 stemmer

1. 1. Flervalgsspørsmål.

• Arbeiderpartiet (Ap)
      33
    • Fremskrittspartiet (Frp)
      45
    • Høyre (H)
      18
    • Kristelig Folkeparti (KrF)
      30
    • Senterpartiet (SP)
      17
    • Sosialistisk Venstreparti (SV)
      45
    • Venstre (V)
      10
    • N/A (Ingen)
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg elsker eller hater ingen av dem, men valget stod mellom FrP og SV som minst likte. FrP vant med god margin. Jeg er glad vi har en sterk opposisjon, men jeg håper at det er den eneste rollen FrP kommer til å ha. Mitt inntrykk er at de sier hva som helst for å rakke ned på andre partier, og at de lover hva som helst for å få stemmer. Nå er kanskje ikke dette helt unormalt for partier generelt, men FrP virker verst.

Endret av Dux ducis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forakter er et sterkt ord og jeg verken elsker eller forakter noen av partiene. Noen er jeg imidlertid mer uenig med enn andre og da er det SV, KRF og SP som stikker seg ut med SV som den klare vinneren, mens jeg er mer delt ift. AP. De resterende partiene på listen har jeg et godt forhold til.

Lenke til kommentar

Vil påstå at SV er mer liberale enn Arbeiderpartiet og Høyre. (peker til DLD og andre autoritære saker AP og H fremmer)

SV er derimot ganske sosialistiske i forhold til skatter og avgifter.

Det at de vil ha en sosial væpnet revolusjon får de nok også til å bikke mot Venstre ja. Men det med DLD har egentlig svært lite med ideologi å gjøre.

Lenke til kommentar

Akkurat der må jeg si meg uenig, DLD er ytterst representativt for autoritær ideologi.

Mye like saker med overvåkning kommer ut av Arbeiderpartiet hele tiden.

EDIT: Har ofte hørt rykter om væpnet revolusjon i partiprogrammet til SV, men kan ikke se å finne noe kilder på det.

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Akkurat der må jeg si meg uenig, DLD er ytterst representativt for autoritær ideologi.

Mye like saker med overvåkning kommer ut av Arbeiderpartiet hele tiden.

EDIT: Har ofte hørt rykter om væpnet revolusjon i partiprogrammet til SV, men kan ikke se å finne noe kilder på det.

Er selv motstander av DLD men vil ikke si det er representativ for en idelogi.

SV har ikke det på partiprogrammet nei, men mange i partiet er for en revolusjon slik som Audun Lysbakken.

De er også motstander av liberalismen og kapitalismen noe som høyresiden ikke er.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...