Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC skrur seg ikke på, sannsynlig defekt HK.

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

I går kveld skulle jeg starte PC-en min. PC-en startet og gikk i ca 3 sekunder, hvorpå den slo seg av, og nektet å slå seg på igjen. Etter litt feilsøk med PSU kom jeg frem til følgende:

Ved å koble fra ATX12v-kontakten ved prosessoren, starter PCen og går, men det kommer naturlig nok ikke noe bilde på skjermen, siden denne kontakten gir vel strøm til CPU(?).

Prøvde så med en annen PSU for å utelukke at den er problemet, og jeg får akkurat de samme symptomene med denne.

Det kunne vært at prosessoren hadde vært montert feil, men den har fungert siden august i fjor, og ikke vært rørt siden den gang, så det er nærliggende å tro at det da er hovedkortet.

PC-en er ikke flyttet eller lignende, så det kan ikke være grunnet flytting eller noe.

Den er selvbygget og alt av komponenter har fortsatt garanti, det jeg lurer på er om noen her inne har tips i forhold til hva annet som eventuelt kan prøves før jeg sender en garanti/reklamasjonssak til forhandleren på dette?

PSU-en er forøvrig en Corsair AX-850, HK er Gigabyte GA-990FXA-UD3, og for ordens skyld er prosessoren en Phenom x4 965.

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...