Gå til innhold

Er dette et bra oppsett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

windows 7 ultimate: totalt unødvendig med mindre du faktisk trenger noen av funksjonene (Forskjellene)

OCZ Revodrive: totalt unødvendig, for de aller fleste holder en normal SSD i lange baner, en Samsung 830 128GB er mer en god nok

i7 2700K: totalt unødvendig til spill, det er ytterst få spill som støtter hyperthreading, hyperthreading er den eneste funksjonen som i7 2*00K har over i5 2500K, en i5 2500K holder i lange baner

Cosmos II er et veldig stort og tungt kabinett, det finnes mange kabinetter som er like bra til en mindre pris

det er ikke lurt å gå for GTX 580 når HD 7950 koster mindre og yter bedre

Edit: det er ikke nødvendig i det hele tatt, til spill vil du kun kunne bruke maks 4.5GB minne, uansett hva du gjør så skal du slite med å kunne bruke mer, 8GB minne holder i massevis, og både minnetypen og det meste resten av PCen kommer til å være ut datert før dette endres

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

windows 7 ultimate: totalt unødvendig med mindre du faktisk trenger noen av funksjonene (Forskjellene)

OCZ Revodrive: totalt unødvendig, for de aller fleste holder en normal SSD i lange baner, en Samsung 830 128GB er mer en god nok

i7 2700K: totalt unødvendig til spill, det er ytterst få spill som støtter hyperthreading, hyperthreading er den eneste funksjonen som i7 2*00K har over i5 2500K, en i5 2500K holder i lange baner

Cosmos II er et veldig stort og tungt kabinett, det finnes mange kabinetter som er like bra til en mindre pris

det er ikke lurt å gå for GTX 580 når HD 7950 koster mindre og yter bedre

Edit: det er ikke nødvendig i det hele tatt, til spill vil du kun kunne bruke maks 4.5GB minne, uansett hva du gjør så skal du slite med å kunne bruke mer, 8GB minne holder i massevis, og både minnetypen og det meste resten av PCen kommer til å være ut datert før dette endres

Takker for svar

jeg tror jeg går ned til I5 2500k og 8GB Minne

og bare et spørsmål den skjermen den har http://www.dustinhome.no/nvidia-geforce-3d-vision-v20-wireless-kit/product/5010614523?intcmp=searchProvider_dacsa

passer dem med et HD 7950

Lenke til kommentar

Hovedkortet har 6 SATA-porter såvidt jeg kan se.

På prisjakt.no finnes 58 stk Z68-hovedkort. 44 av disse har 6 SATA-porter eller mer. Det billigste starter på 699.

Jeg ser virkelig ikke vitsen med å bruke godt over 2000 kr på et hovedkort dersom alt du bryr deg om er antall SATA-porter. Du får dessuten SATA-kontroller med 2 porter for 200 kr hos Dustin om du trenger flere tilkoblinger.

edit: Sorry, er visst 10 stk totalt på det hovedkortet ja.

edit2: Vil bare tipse om dette kortet. Har to færre SATA3-tilkoblinger, men koster til gjengjeld 800 kr mindre. To stk PCI-e x16 har den også :)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Hovedkortet har 6 SATA-porter såvidt jeg kan se.

På prisjakt.no finnes 58 stk Z68-hovedkort. 44 av disse har 6 SATA-porter eller mer. Det billigste starter på 699.

Jeg ser virkelig ikke vitsen med å bruke godt over 2000 kr på et hovedkort dersom alt du bryr deg om er antall SATA-porter. Du får dessuten SATA-kontroller med 2 porter for 200 kr hos Dustin om du trenger flere tilkoblinger.

edit: Sorry, er visst 10 stk totalt på det hovedkortet ja.

edit2: Vil bare tipse om dette kortet. Har to færre SATA3-tilkoblinger, men koster til gjengjeld 800 kr mindre. To stk PCI-e x16 har den også :)

Men den har ikke 2 Lan porter. vist jeg skjønner det rett så betyr 2 LAN porter 2x raskere eller tar jeg feil der

Lenke til kommentar

To LAN-porter betyr at du kan koble til to nettverk.

Usikker på om du evt. kan koble begge portene til samme ruter/switch og dermed få bedre ytelse, men da må du jo ha tilsvarende løsning i motsatt ende for å unngå en flaskehals.

Du vil uansett ikke få raskere internettforbindelse med mindre linjen din er kjappere enn én LAN-port støtter, noe jeg har mine sterke tvil om.

edit: Hovedkortet i førstepost har kun én ethernetkontroller med Gbit-hastighet, så jeg tviler på at du klarer å presse 2 Gbit ute av den med to kabler.

Hastigheten din begrenses uansett av svakeste ledd. Om ruter/switch ikke støtter mer enn 100 Mbit, vil du heller ikke kunne overføre raskere enn 100 Mbit. Om linjen din er 20 Mbit, vil du maks kunne få 20 Mbit overføringshastighet via internett (og i realiteten som regel lavere avhengig av avstand til sentralen). Du begrenses også av overføringskapasiteten i selve nettverksinfrastrukturen, og av opplastingshastigheten til serveren.

Gbit ethernet har i praksis kun verdi for privatbrukere i den grad du har behov for det på lokalnettet ditt, f.eks. ved overføring av filer mellom din egen maskin og annen maskin/server/NAS/tilsvarende i hjemmet. For å få Gbit hastighet må ikke bare nettverkskortet i din egen maskin støtte Gbit, men også switch/ruter imellom, samt enheten i andre enden (annen maskin/server/NAS osv.)

Om du så mot formodning skulle klare å presse 2 Gbit ut av maskinen din hjelper det dårlig om ikke alt annet utstyr også støtter dette.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...