Malmern Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Heisann, har et aldri så lite problem med Skyrim, det må startes flere ganger før det funker, gjerne 4-5 ganger. Det som skjer er at spille kræsjer med en gang Bethesda logoen vises. Har bare 1 mod innstallert, det er en mod jeg lagde selv med Creation Kit, det er stålrustningen, bare med statsa til Deadrarustningen. Specs: XFX Radeon HD5850 med nyeste drivere. Amd Phenom II X4 955 @ 3.2 Ghz. 2x2 GB Ram @ 1333 Mhz. ASUS Crosshair Formula III. Windows 7 64-bit. Ps. Spillet oppførte seg ikke sånn før den nyeste Skyrim patchen kom. Mvh. Malmern Lenke til kommentar
David_T Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Høyreklikk på Volum mixeren - Playback devices - advanced - Default format - 16 bit 44100hz - apply Så prøver du igjen. Dette har vært problemet hos mange andre, og med en gang de skiftet den til 44100hz funket alt som det skulle. Kan jo prøve? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Takker for svaret, visste seg at den var satt til "24 bit, 44100 Hz (Studio Quality)", har satt den til "16 bit, 44100 Hz (CD Quality)" og alt ser ut til å fungere nå. Edit: Fortsatt samme problem, har fått tips om å slette noen .ini filer som blir lagd på nytt når jeg starter spillet, skal teste det nå. Edit 2: Prøvde å slette de 2 .ini filene i "My Games\Skyrim" nå, men problemet er der forstatt. Endret 10. februar 2012 av malmern Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Ingen som har noen forslag utover det som er foreslått her? :/ Lenke til kommentar
David_T Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Du kan jo prøve å instalere en av dem gamle skjermkort driverne, og se om det fungerer da. Så kan du heller bare vente til ny driver igjen før du oppdaterer Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Uaktuellt, da jeg spiller en del nye spill som helst skal ha de nyeste driverne, gidder ikke å avinnstallere og reinnstallere drivere hver gang jeg bytter spill, trenger en bedre løsning enn det. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Jeg prøvde å google litt, men det har sikkert du også gjort. Har du: Prøvd å starte spillet i kompitabilitetsmodus for Windows XP? Prøvd å stille grafikken ned til et minimum før du starter spillet? Oppdatert/reinstallert DirectX? Og sist, har du prøvd denne modden? Den hopper lett og elegant over hele introen og kan kanskje hjelpe deg. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Takk for at du tok tida til å google for meg, fant ikke de samme tinga selv på google. Prøvde følgende nå: Kompabilitetsmodus: Funka ikke noe bedre. Grafikk: Jepp, kombinert med xp modus, fortsatt samme problem. Kjørte DX oppdatering: Ikke noe bedre, prøvde så en reinnstallering av DX, still no go. Mod: Med modden starta ikke spillet engang. Kjører seff Steam som admin. Har også skrudd av Game Overlay UI eller hva det heter i Steam for å teste om det hjalp, men neida. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Okay... Da skal jeg prøve å komme med noen flere forslag! Men et par spørsmål: Har Skyrim vært sånn for deg siden dag 1, eller skjedde det ved en senere anledning (f. eks. patch)? Og har du installert spillet fra DVD eller lastet ned fra Steam? I Steam, gå inn i Library, høyreklikk på Skyrim, velg Properties helt nederst, deretter fanen "Local files", og trykk på knappen "Veryfy integrity of game cache...". Prøv å tving VSync av ved å gå åpne Dokumenter > My games > Skyrim > Skyrimprefs.ini, finn [Display] (cirka linje 10), og legg til "iPresentInterval=0" (uten ") helt nederst, på en ny linje rett over [Grass]. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Har Skyrim vært sånn for deg siden dag 1, eller skjedde det ved en senere anledning (f. eks. patch)? Og har du installert spillet fra DVD eller lastet ned fra Steam? Spillet oppførte seg ikke sånn før den nyeste Skyrim patchen kom. Spillet er lasta ned fra Steam. Skal prøve "Verify integrity of game cache..." nå, regner med at jeg ikke mister noe da, med mindre noe er korrupt ofc.? Edit: Cachen ble 100% verifisert. Endra også iPresentInterval fra 1 - 0, ser ut til å fungere nå, kommer tilbake med statusoppdatering senere. Endret 15. februar 2012 av malmern Lenke til kommentar
Whitestar Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 "Verify integrity..." har hjulpet for mange ja. Andre ting å prøve i tilfelle noe lignende skjer igjen: - Fjern absolutt alle mods. Dobbeltsjekk at du har fjernet de du har hatt installert før. Dette gjelder spesielt hvis noen av dem krever SKSE. Gammel versjon av SKSE kan nemlig føre til krasj når ny patch kommer, fordi den versjonen av SKSE du har installert, ikke er kompatbel med den nye patchen. Derfor må du ... - ...alltid passe på å ha oppdaterte mods og SKSE som er kompatible med den nyeste versjonen (patchen) av Skyrim. Du finner versjonen ved å trykke Esc inni spillet og kikke nede til venstre på skjermen (har ikke testet dette selv). Den enkleste måten å fjerne Bethesda-oppstartslogoen/filmen på, er å slette bik-filen under Video-mappen på Steam. Da kommer du rett inn i spillet. Trenger ikke mods for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå