Gå til innhold

[Løst] rakett1.no har noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drev med firma på si for noen år siden. Da kunne jeg ihvertfall ikke kreve mva refusjon for videresolgte varer før jeg passerte omsetningsgrensen, heller ikke tilbakevirkende.

 

Det eneste jeg kunne selge med "momsrabatt" var tjenester, dvs arbeidstimer. Etter at grensen var passert måtte jeg så klart fakturere mva der også.

 

Så enten er det forskjell på regnskapsføreren jeg hadde og den som raketten bruker eller så er det endrede regler. Alternativ tre er at noen står i full offentlighet med en ganske så brun legg...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Selvsagt sender vi med angrerettskjema det er lovpålagt......

Nei det er ikke det. Om det ikke er med, så er angrefristen 3 måneder.

Å dra frem trollkortet, ville ikke en seriøs leverandør gjort.

Takker for at du selv har nå forklart særiøsitetet. ( ja jeg skrev det feil med vilje, så kan nå du dra frem rettskrivningskortet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

heh, Reagerer med meeeget skepsis når en "leverandør", ny butikk , hva det nå enn er...Først diskuterer moms regler, irettesetter juss studenter og svarer med at folk troller om det bli kommentert i en tråd.

 

Tror dere at dere kan selge varer for 49K å slippe unna moms?

Jeg kjenner til alle lover å regler rundt dette. hva skjer da når dere komer over 50?

Snakk med en som kan det. for dette kan dere tydeligvis ikke-DEtte har jeg faktisk ikke tenk å engang argumentere for.

Onkel stat får ta den diskusjonen.

 

Det er totalt useriøst av en ny nettbutikk å reklamere med 25% billigere priser å så å påstå at dere ikke trenger å betale moms.

 

Beklager gutter,om man leser tråden ( http://www.jusstudent.com/index.php?option=com_kunena&Itemid=55&func=view&catid=12&id=24289&limit=6&limitstart=12) kan du også se at folk reagerer på at dere griper inn 20 min etter tråden er startet. -Føler seg overvåket er det en som nevner også.

 

 

Jeg måtte få lufte meg, for jeg gremmes av ting som dette når jeg leser det..

 

Totalt userisøt

Endret av DrSnap
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Kort oppsummering av denne tråden; en representant for en bedrift forsøker intenst å forklare hvorfor de kan trikse med MVA, og så forsikre alle om at det evt er bedriften som får "smellen" (ordvalget alene burde jo få alle til å forstå at dette ikke er helt klokkerent), og kaller deretter de som debatterer mot for troll ved å poste et bilde.

 

Virkelig profesjonelt.

 

Et mer aktivt selvmordsforsøk for en bedrift har jeg aldri sett. Dersom noen fortsatt har lyst til å handle med dette firmaet er jeg mildt sagt svært overrasket. Men for all del, det finnes jo folk som svarer på nigeriabrev også....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Rakett1 er ett firma jeg kommer til å fraråde alle til å bruke, makan til useriøsitet har jeg aldri sett her tidligere. Man går ikke inn å krangler på ett forum, lavmål.

I tillegg, dere påstår momsfritak, er usikker på reglene her, men prisene dere kjører, tyder IKKE på at dere har satt ned varene 20% i pris. På flere varer er dere dyrere enn andre butikker, selv med påståtte 20% avslag i pris, rent lureri!

 

- Mortis

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rakett1 er ett firma jeg kommer til å fraråde alle til å bruke, makan til useriøsitet har jeg aldri sett her tidligere. Man går ikke inn å krangler på ett forum, lavmål.

I tillegg, dere påstår momsfritak, er usikker på reglene her, men prisene dere kjører, tyder IKKE på at dere har satt ned varene 20% i pris. På flere varer er dere dyrere enn andre butikker, selv med påståtte 20% avslag i pris, rent lureri!

 

- Mortis

 

Ja, man får litt inntrykk av det er noen fra ungdomsskolen som har startet skolebedrift.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til Rakett1:

 

jeg har aldri kranglet om mva. registreringen deres, og dere gjør riktig i å ikke kreve inn mva. for salg opp til 50 000.

 

MEN! Jeg mener dere opptrer feil når du mener dere skal få fullt fradrag for mva. på varer dere har videresolgt, og at du samtidig sier at både regnskapsfører og revisor støtter dere her. Hvorfor ignorerer du mitt innlegg hvor jeg refererer til merverdiavgiftsloven § 8-6? Hvordan tolker du merverdiavgiftsloven § 8-6?

 

Ser også dere har fjernet teksten fra websiden deres nå om at dere selger billigere frem til mva. registreringen, men når jeg leser videre i vilkårene så ser jeg følgende:

 

Priser og levering

Alle priser er oppgitt inkl. mva. og eks. frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt.

 

Et annet tegn på at dere ikke er helt seriøse, er at det står "MPX" flere steder i vilkårene, så det er tydelig at dere har kopiert (stjålet?) MPX sine vilkår, og glemt å gjøre nødvendige endringer.

 

Hentet fra: http://rakett1.no/index.php?route=information/information&information_id=5

 

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra MPXs side' date=' i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan Rakket.no ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.[/quote']

 

Den som er registrert som kunde hos Rakket.no, er ansvarlig for betaling av de ytelser Rakket.no eller Rakket.no´s samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra MPXs side.

 

Vilkårene står også her:

 

 

Vilkår og betingelser

 

Generelt

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra www.Rakett1.no til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene og annen informasjon på www.Rakett1.no er bare tilgjengelig på norsk. Betingelsene nummereres fortløpende ved endringer. Vi vil oppbevare informasjon om hvilken versjon av salgsbetingelsene som gjelder for din bestilling. Vi leverer kun til Norge, Svalbard, norsk kontinentalsokkel og andre fjerntliggende norske områder. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftelighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, tekstmelding til mobiltelefon (SMS), brev, telefaks e.l.

 

Definisjon av parter

Selger er: Rakett1.no, Røyskattveien 15, 1615 Fredrikstad, [email protected], telefon: 41421745, og blir i det følgende benevnt vi eller oss.

 

Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt du, deg, din eller ditt.

 

Gjennomføring av kjøp i vår nettbutikk

For at du skal føle deg trygg på hvordan man bestiller/handler i vår nettbutikk, har vi beskrevet kjøpsprosessen, som består av følgende punkter:

 

Orientering

 

Valg av produkter

 

Handlekurven

 

Eventuell registrering

 

Valg av forsendelses- og betalingsmåte

 

Kontroll av bestillingen

 

Bekreftelse av bestillingen

 

Mottak av ordrebekreftelse

 

Bestillings- og avtaleprosess

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt. 11.

Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme.

 

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

 

Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.

Leveranser til Svalbard, norsk kontinentalsokkel eller andre fjerntliggende norske landområder selges uten tillegg av merverdiavgift.

 

Betaling

Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom postoppkrav, bank- eller kort, eller ved kjøpsfinansiering.Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som forsendelse blir foretatt.

 

Uavhentet postoppkrav

Dersom du unnlater å hente pakken på postkontoret vil du motta en faktura for uavhentet forsendelse, dette for å dekke våre fraktkostnader tur /retur, og våre lagerhåndteringskostnader.

 

Uavhentet pakker med en verdi under NOK 5000,- ex mva vil du bli ilagt et gebyr på NOK 700,- eks. mva

Uavhentet pakker med en verdi over NOK 5000,- ex mva vil du bli ilagt et gebyr på NOK 1000,- eks. mva

 

Uavhentet pakker med en verdi over NOK 5000,- ex mva og en vekt under 3kg vil du bli ilagt et gebyr på NOK 500,- eks. mva

 

Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso.

 

Levering og forsinkelse

Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

 

Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

 

Reklamasjon - Forbrukerkjøpsloven av 21. Juni Nr. 34 2002

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen 14 dager etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

 

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig primært ved å søke retur på vår web. Support og retur

 

Bekreftelse (RMA nummer) på mottak av reklamasjonshenvendelsen vil komme på mail til den mailadressen som kunden har registrert på sin konto. I bekreftelsen vil det også bli informert om det kreves spesielle vilkår / håndtering fra kjøper side ifm. retursending av tingen. (F.eks. antistatisk beskyttelse Support og retur eller retur direkte til produsent Support og retur)

 

Dersom det foreligger en mangel ved tingen og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende mangelsbeføyelser:

Holde kjøpesummen tilbake

Under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering

Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig (forutsetning at varen er i samme stand og mengde, §51)

Kreve erstatning

 

Hvis selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke tingen ( vi tolker dette løper fra tingen er kvittert inn til Rakket.no ) har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.

 

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader, §30.

 

Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Rakket, betaler ikke Rakket disse utgiftene.

 

Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

 

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt).

Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).

Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den.

Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Du har risikoen for transporten tilbake til oss. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg.

Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

 

Angreretten gjelder ikke for CD-plater, DVD-plater, VHS-kassetter og datamaskinprogrammer når forseglingen på det fysiske produktet er brutt.

Ved kjøp av produkter i elektronisk format (lyd- eller bildeopptak datamaskinprogram, wordfiler, pdf-filer ol.) faller retten til å angre bestillingen bort idet du har mottatt den elektroniske forsendelsen med filen på din server.

 

Innrapportering av kringkastingsavgiften

Ved salg av utstyr som inneholder en fjernsynsmottaker (TV, Satellitt tuner, PC med tv kort og lignende) innrapporteres kjøpers navn, adresse samt kjøpsdato til NRK.

 

Salgspant

Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

Rakket.no har salgspant i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jfr. pantelovens 3-14 flg. Det er kun bedrifter og offentlige etater som får kjøpe varer på kreditt, og det vil bli foretatt kredittvurdering før fakturautsendelse.

 

Priser og levering

Alle priser er oppgitt inkl. mva. og eks. frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt.

Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører.

Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon. Vi forbeholder oss også rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i konkurranseforhold og alle andre årsaker.

Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Med leveringstid menes tidspunkt for ankomst av varer til vårt lager. Medgått tid til plukking, pakking og eventuell produksjon kommer i tillegg før innlevering av forsendelsen til transportør. Når tid er oppgitt i antall dager, menes hverdager og befrakters tid kommer alltid i tillegg.Vi forbeholder oss retten til å avvike og eller endre oppgitt leveringstid uten nærmere varsel.

Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt som ikke skyldes feil (se nedenfor) får ikke tilbakevirkende kraft.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra MPXs side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan Rakket.no ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

 

Kundens plikter

Den som er registrert som kunde hos Rakket.no, er ansvarlig for betaling av de ytelser Rakket.no eller Rakket.no´s samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra MPXs side.

 

Ekstraordinære forhold

Rakket.no er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis Rakket.no godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Rakket.no´s kontroll, og som Rakket.no ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av.

Rakket.no er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Rakket.no´s side.

Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

 

Endring i vilkårene

Rakket.no forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

 

Force majeur

Er Rakket.no forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Rakket.no fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

 

Tvister og lovvalg

Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som angår der i omtalte og der av følgende rettsforhold hører inn under de ordinære domstoler, med Fredrikstad tingrett som verneting.

 

Forbehold

Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer

Bilder brukt på sidene våre er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende

1GB tilsvarer 1.000.000.000 bytes når det gjelder harddisk kapasitet

 

 

Endret av Mez
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Samt det å bruke stavekontroll i Deres vilkår og betingelser.

 

Sitat fra siden som vist over meg:

 

Kundens plikter

Den som er registrert som kunde hos Rakket.no, er ansvarlig for betaling av de ytelser Rakket.no eller Rakket.no´s samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra MPXs side.

 

Ikke sikker på hvilken nettside dere bruker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Dette er Tobias,(den tekniske ansvarlige hos rakett1). Takker for at du påpeker disse feilene rettet de med engang :-) .

 

Angående moms har han som har skrevet innleggene før fått en kraftig irettesettelse av daglig leder(mest pga sin bruk av bilder) Jeg kan ikke si noen ting om moms og regnskap, men såvidt jeg har snakket med de står de på sitt.

 

Jeg skal ta en telefon til daglig leder imorgen og høre hva han vil si. Han var rimelig forbannet på vår marked og salgs ansvarlig.

 

//Tobias

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hei

 

Dette er Tobias,(den tekniske ansvarlige hos rakett1). Takker for at du påpeker disse feilene rettet de med engang :-) .

 

Angående moms har han som har skrevet innleggene før fått en kraftig irettesettelse av daglig leder(mest pga sin bruk av bilder) Jeg kan ikke si noen ting om moms og regnskap, men såvidt jeg har snakket med de står de på sitt.

 

Jeg skal ta en telefon til daglig leder imorgen og høre hva han vil si. Han var rimelig forbannet på vår marked og salgs ansvarlig.

 

//Tobias

Det er en unnskylding som er så tynn som en dråpe olje i et basseng. Vi forbrukere har bare en person å forholde oss til og det er bedriftskontoen Rakett1. Dere har for flere dager siden drevet med det som er tilnærmet trakassering av jusstudenter i denne tråden.

 

IMO er det samme person som nå prøver å ro litt ved å legge skylden på en annen person. Slikt dere har fremstått til nå, så tviler jeg på hele foretaket.

 

Vil foreslå Dere trekker dere helt tilbake fra disse sidene og la handelen bygge opp Deres rykte. Godt rykte får dere om dere er flinke. Hittil er det INGENTING som tyder på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da takker jeg for forumbrukerne hjelp denne gangen.

 

Men på grunn av Rakett1 sine dårlig innlegg her, velger jeg å tro at dette stedet er ren tapsprosjekt.

 

Så å betale en vare over 200 kr er som å bestile på amentio/piximania.

 

Så jeg styrer unna med mindre rakett kan komme med gode argumenter hvorfor man skal velge den i motsettning til komplett/netshop.

Jeg antar denne Rakett bedriften går konkurs så startet de opp med annet navn med tiden og håper på dette er glemt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...