Gå til innhold

Den offisielle PS Vita tråden


Xposure

  

190 stemmer

  1. 1. Skal du anskaffe PS Vita?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer å kjøpe meg en Vita nå.. Synes de hadde grei pris på Spaceworld til 1599 for en WiFi-modell (jeg trenger ikke 3G)

 

Men, lurte på noen få ting..

 

1) Hvordan er spillene Uncharted Golden Abyss og Assassin's Creed Liberation? De er to av spillene jeg eventuelt vil kjøpe konsollen for (og "integreringen" med PS4 senere)

 

2) Hvordan er grafikken generelt? Folk fornøyd?

 

3) Hvordan er spillbiblioteket når det gjelder "indie games"? Han fra Spill.no skrøyt veldig i en VG Level Up episode av PS Vita for la veldig til rette for små spillutviklere.. Gode spill?

 

4) Hvor stort minnekort er greit å ha? 16 GB?

 

5) Er folk generelt fornøyd, eller ligger konsollen og samler støv?

 

Til info har jeg en 3DS XL, men ikke så mange spill.. (Zelda++)

 

 

Takker for tilbakemeldinger! :)

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe meg en Vita nå.. Synes de hadde grei pris på Spaceworld til 1599 for en WiFi-modell (jeg trenger ikke 3G)

 

Men, lurte på noen få ting..

 

1) Hvordan er spillene Uncharted Golden Abyss og Assassin's Creed Liberation? De er to av spillene jeg eventuelt vil kjøpe konsollen for (og "integreringen" med PS4 senere)

 

2) Hvordan er grafikken generelt? Folk fornøyd?

 

3) Hvordan er spillbiblioteket når det gjelder "indie games"? Han fra Spill.no skrøyt veldig i en VG Level Up episode av PS Vita for la veldig til rette for små spillutviklere.. Gode spill?

 

4) Hvor stort minnekort er greit å ha? 16 GB?

 

5) Er folk generelt fornøyd, eller ligger konsollen og samler støv?

 

Til info har jeg en 3DS XL, men ikke så mange spill.. (Zelda++)

 

 

Takker for tilbakemeldinger! :)

 

1. Har ikke spilt AC, men Uncharted liker jeg veldig godt.

 

2. Både Uncharted, Killzone og Wipeout ser veldig lekre ut spør du meg, og Killzone viser virkelig hva den klarer når man har folk som klarer å utnytte potensialet i den.

 

3. Den begynner å få et solid utvalg indies, av de jeg kjenner til så har du blandt annet thomas was alone, spelunky, machinarium, limbo, hotline miami, guacamelee, mutant blobs attack, divekick, terraria, urban trials freestyle, og sikkert mange flere.

 

4. kommer jo selvfølgelig an på hvor mange spill du har tenkt å laste ned, men jeg har 16GB og det er nesten fullt nå, med 6-7 spill. Uncharted tar ca 3,5GB og Killzone med patchen tar vel ca 2,5GB tror jeg. Wipeout er og rundt 2-3GB.

 

5. Fornøyd! Har brukt den mer enn jeg forventet.

Lenke til kommentar

 

 

1) Hvordan er spillene Uncharted Golden Abyss og Assassin's Creed Liberation? De er to av spillene jeg eventuelt vil kjøpe konsollen for (og "integreringen" med PS4 senere)

 

 

 

Har nylig fullført det, og kan bare si at det er like greit å holde seg unna. Det er så mye bugs og tekniske problemer med det spillet at jeg ikke skjønner hvordan de kunne slippe det i den forfatningen. Dessuten kommer det en HD-utgave til PS3 og X360 snart, hvor de forhåpentligvis har fikset problemene.

Lenke til kommentar

Det ble nå til at jeg kjøpte i dag.. :)

 

Kjøpte Rayman Origins og Liberation, og lastet ned Uncharted på PS+! :)

 

..lastet også ned Gravity Rush! Noen som har prøvd, eventuelt noe å si?

 

Men, klarer ikke PS Vita å finne nettverk hvor SSID er hidden? Klarte ikke å connecte til nettverket hjemme før jeg valgte broadcast..!? :ermm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulerer! :) Kjøpte selv Gravity Rush på lansering, knallspill! Veldig japansk, men allikevel veldig bra.

 

Jeg ble helt blåst vekk av Gravity Rush. Det var et så annerledes spill enn så mye annet på markedet at jeg ble totalt forelsket i det. Håper inderlig at det kommer en oppfølger eller en stor DLC av noe slag.

Lenke til kommentar

Si meg, skal det være lett eller vanskelig å bruke rear touchpad? Jeg skal rotere en hjelm i Uncharted, men kommer ikke videre, fordi jeg ikke får rotert hjelmen..! :( Jeg prøver en finger, to fingre, tre, fire, to og to, en og en, forsiden, baksiden, hardt, lett, forsiktig, kjælende, anstrengt, men ingenting, hjelmen roterer ikke, jeg får bare børstet støv på forsiden.. :(

Lenke til kommentar

3DS og Vita dekker egentlig ganske forskjellige behov. På Vita får man FPS-spill, PS3 (kanskje PS4 også?) porter og Sony eksklusive. 3DS derimot er det masse RPGer og de klassiske Nintendo-spillene. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med begge to! :)

 

EDIT: Høres rart ut. Prøvd andre spill som bruker touchpaden? FIFA Football gjør det ihvertfall (finnes demo).

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Prøver nå en sånn "instructional" app.. Alt fungerer, men ikke rear touch.. Fikk jeg en deffekt en? :( hmm.. Møkk..

 

Sjekk om baksidetouchen fungerer på facebook og nettsurfing (altså scrollinga) (Tror kanskje dette må aktiveres i instillingene til programmene og). På den måten får du sjekket om det er enheten som er defekt eller om det er en bug i programvaren.

 

Eventuelt også prøv å skru vitaen av og på igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...