Gå til innhold

Den offisielle PS Vita tråden

Xposure

190 stemmer

1. 1. Skal du anskaffe PS Vita?

Anbefalte innlegg

Er det slike ville patcher på Vita også!? Noe av det jeg missliker mest med PS3 er nettopp disse ville patchene.

Denne skjønner jeg ikke. Hvorfor skal dette være noe annerledes enn for andre konsoller? Det er jo ikke som om f.eks. Xbox 360 ikke behøver den samme patchen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en liten case her. Jeg er den type person som skal ha det største og beste av alt og liker at "ting bare funker". Nå har jeg en PS Vita med 8GB minnekort og en haug med 4GB-minnekort jeg kjøpte til en latterlig pris. Jeg lurer på om jeg heller burde investere i et 32GB-minnekort for å få alt på ett minnekort og lurer på et par ting.

Hvis jeg kjøper nytt minnekort, får jeg overført spillene og save games-ene? Jeg ser at når jeg går inn og sletter spill så sletter den også save games, men jeg har jo samtidig backup gjennom PS Plus? Får jeg lastet de ned igjen på det nye minnekortet?

Lenke til kommentar

Denne skjønner jeg ikke. Hvorfor skal dette være noe annerledes enn for andre konsoller? Det er jo ikke som om f.eks. Xbox 360 ikke behøver den samme patchen.

Patchene på PS3 er mye større en de man får på Xbox der patchene som oftest er på rundt 4MB. Jeg har opplev at samme patchen på PS3 kan være 600MB, mens på X360 er den 4MB. Ganske STOR forskjell. Aldri helt skjønt hvorfor.

Lenke til kommentar

Har en liten case her. Jeg er den type person som skal ha det største og beste av alt og liker at "ting bare funker". Nå har jeg en PS Vita med 8GB minnekort og en haug med 4GB-minnekort jeg kjøpte til en latterlig pris. Jeg lurer på om jeg heller burde investere i et 32GB-minnekort for å få alt på ett minnekort og lurer på et par ting.

Hvis jeg kjøper nytt minnekort, får jeg overført spillene og save games-ene? Jeg ser at når jeg går inn og sletter spill så sletter den også save games, men jeg har jo samtidig backup gjennom PS Plus? Får jeg lastet de ned igjen på det nye minnekortet?

Da jeg skiftet fra 4gb til 32gb benyttet jeg meg av Playstation sin egen software på pc. Er en applikasjon som heter content manager. Der kan du speile minnekortet til PCen for så å legge det inn på nye minnebrikken etterpå.

Guide her:

http://manuals.playstation.net/document/en/psvita/cm/backup_pc.html

• Liker 1
Lenke til kommentar

ku-bigpic.jpg

iQ9YS6AzeTU4t.gif

PlayStation Vita TV.

Lar deg spille Vita-spill på TV-en uten å ha Vita. Kort og godt en Vita uten skjerm. Koster bare 575 kroner i Japan.

- Plays PSP, Vita and PS1 games
- Has all the VITA apps for movies, HULU, Netflix etc
- Runs VITA OS
- 9450 yen
- Can Remote Play PS4 to another TV if the one the PS4 is connected to is being used.
- Launch in japan on Nov 14
- 6cm x 10cm console

Endret av kilik
Lenke til kommentar

PlayStation Vita TV.

Lar deg spille Vita-spill på TV-en uten å ha Vita. Kort og godt en Vita uten skjerm. Koster bare 575 kroner i Japan.

Får håpe den er sonefri (og på engelsk) :-p Mulig det er mulig å få til import. Ev. at den bare kommer til Norge og :-)

Lenke til kommentar

Playstation Vita TV er ikke så veldig interessant for min egen del, men synes det er postivt at det kommer flere enheter som støtter Vita-spill. Det øker install basen, som igjen gjør det mer lukrativt å utvikle til håndholdte Vita også. Dette, kombinert med at Vita blir en håndholdt PS4-streamer kan forhåpentligvis gi hardware-salget til Vita-en et push.

Det samme gjelder forsåvidt redesignen av Vitaen også. Selv om dette ikke kan ha store virkningen. Vitaen er jo allerede lett og tynn nok etter min mening. Batteritiden er helt OK.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Ikke akkurat en forbedring. Dårligere skjerm i bytte bort litt bedre batteritid, 1 GB innebygd minne og noe tynnere. Er litt hipp som happ hva man velger.

Vita TV har jo ingen touchscreen, så mange spill som ikke er kompatible. Kan se for meg de patcher de aller største spillene som Uncharted, men mange spill vil nok ikke være mulig å spille. Dette kan også bety at de fleste spill framover ikke støtter touchscreen noe særlig for å kunne spilles på både Vita og Vita TV.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat en forbedring. Dårligere skjerm i bytte bort litt bedre batteritid, 1 GB innebygd minne og noe tynnere. Er litt hipp som happ hva man velger.

Vita TV har jo ingen touchscreen, så mange spill som ikke er kompatible. Kan se for meg de patcher de aller største spillene som Uncharted, men mange spill vil nok ikke være mulig å spille. Dette kan også bety at de fleste spill framover ikke støtter touchscreen noe særlig for å kunne spilles på både Vita og Vita TV.

Medaljens bakside er jo at de kanskje lager flere spill uten berøring. (kan jo i noen tilfeller være en god ting).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Følte det noen steder på Uncharted... Men tror det der blir en subjektiv ting :-p

Kan godt være, men har du eksempel på når du følte det var unaturlig og samtidig tvunget til å bruke det? Jeg ble nysgjerrig, for jeg klarte ikke komme på noe selv når jeg spilte gjennom det.

Lenke til kommentar

Uncharted Golden Abyss er definitivt et spill der touch kom i veien. Selv utviklerne er enige om at dette ble feil håndtert. I en Post Mortem de skrev om spillet fortalte de at de helst burde tillatt knappetrykking som et alternativ til touch-bevegelser, og at det var feil av dem å tvinge folk til å bruke en kontrollmetode som ikke alle liker.

Lenke til kommentar

Uncharted Golden Abyss er definitivt et spill der touch kom i veien. Selv utviklerne er enige om at dette ble feil håndtert. I en Post Mortem de skrev om spillet fortalte de at de helst burde tillatt knappetrykking som et alternativ til touch-bevegelser, og at det var feil av dem å tvinge folk til å bruke en kontrollmetode som ikke alle liker.

Okey, da foreslår jeg at du kommer med kilder til påstanden din, for jeg er som sagt ute etter å skjønne hvor touch kom i veien.

Lenke til kommentar

Okey, da foreslår jeg at du kommer med kilder til påstanden din, for jeg er som sagt ute etter å skjønne hvor touch kom i veien.

Sjekk her. ;)

Litt mer spesifikt er det på side 3 under seksjonen "2. Fusing PS Vita and Conventional Controls". Anbefaler å lese hele artikkelen hvis du er interessert i å grave litt i dybden av spillet. Det er rimelig mye snacks der for de mer teknisk interesserte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...