Gå til innhold

Den offisielle PS Vita tråden

Xposure

190 stemmer

1. 1. Skal du anskaffe PS Vita?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har kastet seg på Killzone Merc-betaen? Den anbefales! Åpen for alle nå. Utrolig bra, har skikkelig konsollkvalitet.

Jess! Fått spilt litt av den. Blir nok å fortsette etter betaen også ;-)

Legg meg til om du trenger noen å spille med. CaZpeR er PSN id :-)

Lenke til kommentar

hvordan er det med savegames? lagres det på minnnekort eller i nettskyen? og hvor stor plass tar spill på minnekort som du laster ned

Om du har PS+: Nettskyen.

For oss uten må ting lagres på kort.

Og spill tar fra 500 til 8000MB så vidt jeg har erfart.

Endret av Muffinrex5
Lenke til kommentar

Elsker min Vita, denne tråden har jeg ikke sett før :)

Noen andre som digget Golden Abyss. Synes det er et av de beste Uncharted-spillene jeg, koste meg voldsomt. Fantastisk grafikk også.

Ble så sykt skuffa over GA.. Jeg er megafan av Uncharted, men klarte ikke kose meg med GA, rett og slett fordi det ikke føles som et Uncharted-spill.
Lenke til kommentar

Rart. Jeg er også fan av Uncharted, og har spilt alle spillene. Jeg hadde faktisk lave forventninger til Golden Abyss, men koste meg veldig med det.

Det er mulig at det skyldes at jeg faktisk liker Uncharted best i de stille partiene. Eksplosjoner og sinnsyke set pieces er mindre interessante. Golden Abyss minner mer om det første spillet enn de andre to, noe som passer meg utmerket. Mer fokus på karakterutvikling, historie og morsomme dialoger mellom figurene, og mer variert tempo.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Rart. Jeg er også fan av Uncharted, og har spilt alle spillene. Jeg hadde faktisk lave forventninger til Golden Abyss, men koste meg veldig med det.

Det er mulig at det skyldes at jeg faktisk liker Uncharted best i de stille partiene. Eksplosjoner og sinnsyke set pieces er mindre interessante. Golden Abyss minner mer om det første spillet enn de andre to, noe som passer meg utmerket. Mer fokus på karakterutvikling, historie og morsomme dialoger mellom figurene, og mer variert tempo.

Greia er at de ikke fikk det til.

Jeg begynner med å klage på skyting og slossing. Det er for lite av det, og wow-faktoren er ikke tilstede lenger. Siktingen er klumsete uten gyro, og gyroen tar vekk litt av opplevelsen. Slossingen tvinger deg til å stryke fingeren din hit og dit, og det liker jeg ikke. Historien og miljøene er heller ikke der for å redde gameplayet, og krakterene er som oftest middelmådige.

Golden Abyss har ikke de vakre miljøene: alt føles alt for grønt og ensformig. Ingen ting her som får meg til å gape.

Dialogene er forferdelig skrevet, som en supersjenert gutt som prøver å snakke med drømmejenta.. noen vitser slår godt nok an, andre ikke. Som oftest er det bare forferdelige one-liners som får meg til å riste på skolten.

Og som nevnt over, det blir for mye tvungen touch. Jeg vil ikke stryke fingeren min tusen ganger over skjermen for å rense ditt, vaske datt og skrape fnatt. Jeg er ikke glad i å måtte skru på utrolig sterke lamper for å få løst unødvendige oppgaver. Jeg vil ikke, vil ikke, vil ikke! :(

Det minner på en måte om Drakes Fortune, på en annen måte ikke. De har sykt forskjellig pacing: U1 var mye action, skyting og klatring i overveldende miljøer. GA er mer stryking, touch og kjedelige dialoger med uinteressante karakterer.

Spillene har lik stil, men ellers ganske så forskjellige når man tenker på det.

Lenke til kommentar

Uten å avspore denne tråden helt, jeg er ikke enig i at "stryke-delen" av spillet var så fremtredende. I ny og ne må du tørke støv av en medaljong, men er det så forferdelig da? Synes det var hverken positivt eller negativt, men i utgangspunktet liker jeg at de i alle fall prøve å utnytte alle mulighetene Vitaen har.

Når det gjelder nærkamp, jeg likte faktisk hvordan det fungerte i GA. Heller touch-manøvre enn bare random button mashing i alle fall.

Er også uenig i at dialogen var dårlig, og at det var lite variasjon.

Basically er jeg totalt uenig i alt du skriver :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uten å avspore denne tråden helt, jeg er ikke enig i at "stryke-delen" av spillet var så fremtredende. I ny og ne må du tørke støv av en medaljong, men er det så forferdelig da? Synes det var hverken positivt eller negativt, men i utgangspunktet liker jeg at de i alle fall prøve å utnytte alle mulighetene Vitaen har.

Når det gjelder nærkamp, jeg likte faktisk hvordan det fungerte i GA. Heller touch-manøvre enn bare random button mashing i alle fall.

Er også uenig i at dialogen var dårlig, og at det var lite variasjon.

Basically er jeg totalt uenig i alt du skriver :p

Dialogen var fæl, direkte. Den kan ikke sammenliknes med Naughty Dogs lekne, naturtro og ikke minst spøkefulle dialog fra PS3-spillene.

U1 hadde button-smashing og ødelagte komboer. U2 prøvde diverse dogemekanikker med slow-motion, definitivt ikke tilfeldig button-smashing, men det manglet dybde. U3 mener jeg har det beste nevekampsystemet, med komboer, interaktive objekter, dodging, kasting og griping. Men dog de værste skytemekanikkene.

I starten var det MYE touch-sveiping. Det gikk meg på nervene. Det jevnet seg ut, men det føltes bare så out of place og unødig. Greit nok at de vil prøve å lage spill som utnytter gimmickene til Vita, men det passer seg ikke med Uncharted.

Jeg hatet det ikke, men jeg likte det ikke spesielt godt heller.

Lenke til kommentar

Neste uke kommer Killzone Mercenary ut. Fikk lekt meg med betaen, ble mektig imponert hva Guerilla Cambrigde har fått til på en håndholdt konsoll, med tanke på gameplay, lyder og grafikken.

Helt enig. Det eneste som irriterte meg en smule var matchmakinga, men det gikk stort sett greit. Fantastisk grafikk, fantastisk gameplay, fantastisk spill. Endelig et skikkelig FPS til Vita :D

Lenke til kommentar

Hvordan er kontrollen i spillet? Vurderer sterkt å skaffe meg konsollen

Spillets kontroller er relativt gode. De er godt tilpasset Vitaens heller begrensede knappeutvalg, jeg hadde egentlig aldri problemer med det. Noen touch-knapper må til, men de fleste av disse har også blitt mappet til D-paden.

Du burde vente med å kjøpe Vitaen, da et prisdropp er i anmarsj :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...