Gå til innhold

Den offisielle PS Vita tråden

Xposure

190 stemmer

1. 1. Skal du anskaffe PS Vita?

Anbefalte innlegg

Hm, ja får håpe det i det hele tatt er mulig. Litt irritert på den løsninga med minnekort, selv om jeg forstår hvorfor de tok den veien. Takk for svar =)

I noen tilfeller lagres savedata sammen med selve spillet, men det tror jeg er originale Vita-spill. Siden dette er et PS1-spill burde vel savedata være adskilt. Uansett, om du kjøper nytt kort, trenger du jo ikke kassere det gamle kortet.

Jeg har inntrykk av at PS1-spill benytter seg av et slags virtuelt ps1-minnekort, noe som tilsier at filene burde ligge adskilt. Det er jo selvsagt ikke verre enn at man bytter kort, men det hadde vært greit å ha alt samlet på ett sted. Når jeg tenker meg om kan jeg jo teste dette først ved å føre over filene til ps3'en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det er mulig, Larzen...

Hold en finger på touch-skjermen i noen sekunder etter at spillet er startet, så kommer du til konfigurasjonsinstillingen til emulatoren.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min vta 3g og satt i strøm kablen da ble skjermen treg delux, da jeg dro fingrene over kjermen. Men da jeg tok ut strøm kablen er ikke ps vita 3g treg mere ang skjermen da. Ca 1 dag til 3 dager ringte cdon og måte sende den på reparasjon. det er ca 3 uker til 4 uker. men det er ikke lenge 3 til 4 uker ang reparasjon da. :)

Lenke til kommentar

Om du liker eventyr og RPG er vel Final Fantasy 7 et godt tips. Det er det eneste jeg bruker Vitaen min til. Den bruker for så vidt ikke så mange av funksjonene i maskinen.

Jeg vil gjerne slenge meg på tipsbølgen, og spør etter tips til "perler" fra psp-ps1-ps2 som funker på Vita. Jeg hadde aldri noen av de maskinene, men synes det er fint å ha noe bra på bærbar plattform. Er ikke så interessert i "nye" spill.

Lenke til kommentar

Hei, noen som har noen gode spillforslag? Foretrekker eventyr og RPG, eventuelt noe som bruker mye av de funksjonene Vitaen har. :-)

Har kun det Mutant Blog spillet og Katamari.

Har du sjekket ut Gravity Rush? Omtales ofte som den beste eksklusiven som Vita har, og det er jo et slags eventyrspill, selv om gameplayet vel er mer action.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-NIoHlfL

Er egentlig bare Gravity Rush som er verdt å kjøpe, sånn generelt sett. Videre har Sony gitt oss Vita-versjonare av wipeout, uncharted, ModNation, Resitsance og LittleBigPlanet. Alle er stort sett greie kjøp, men ikke noe å rope hurra for og PS3-versjonene er oftest milevis bedre. Videre kan nok Fifa, Ninja Gaiden, MGS 2/3, Rayman Origin, Blazeblue m.m. være greie spill å ha, men dette er bare porter fra PS3.

Videre ut over høsten er høydepunktene eksklusive spill som Assassin's Creed 3: Liberation og CoD: Declassified. Disse er nok laget av b-teamet, og vil nok være underlegne sine storebrødre, men man håper jo de skal bli morro å spille likevel.

Om tanken om å ha en PS3 i lommeformat er appellerende, kan nok en Vita være verdt et kjøp. Ellers kan nok pengene brukes bedre andre steder.

Lenke til kommentar

Er egentlig bare Gravity Rush som er verdt å kjøpe, sånn generelt sett. Videre har Sony gitt oss Vita-versjonare av wipeout, uncharted, ModNation, Resitsance og LittleBigPlanet. Alle er stort sett greie kjøp, men ikke noe å rope hurra for og PS3-versjonene er oftest milevis bedre. Videre kan nok Fifa, Ninja Gaiden, MGS 2/3, Rayman Origin, Blazeblue m.m. være greie spill å ha, men dette er bare porter fra PS3.

Videre ut over høsten er høydepunktene eksklusive spill som Assassin's Creed 3: Liberation og CoD: Declassified. Disse er nok laget av b-teamet, og vil nok være underlegne sine storebrødre, men man håper jo de skal bli morro å spille likevel.

Om tanken om å ha en PS3 i lommeformat er appellerende, kan nok en Vita være verdt et kjøp. Ellers kan nok pengene brukes bedre andre steder.

Jeg må nesten si meg litt uenig med LittleBigPlanet der... Den er faktisk milevis bedre på Vita enn PS3.

Og når det gjelder ACIII: Liberation så ser det ut til å bli en ganske sterk tittel. Om du tar en titt på de nye videoene fra gameplay og developer diary så ser du at det blir en fullverdig ACIII tittel istedenfor en port eller et produkt av B-teamet.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...