KanoKrakk Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Hei, sitter nå med et lite samarbeidsvillig HK. Det fungerer, til nød. Så, har windows(++) på SSD, mens større spill (steam ++) på en HDD. Så, det jeg lurer på er hvordan går det med SSD og nytt HK? Vet man ikke skal formatere en SSD, men hvordan får man da slettet alt som er på den for å gjøre en fresh install når jeg får det nye HK'et? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Du kan fint formaterer hdd under installasjon av ny windows. Det du ikke skal gjøre med en SSD er å defragmentere den 1 Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Du kan fint formaterer hdd under installasjon av ny windows. Det du ikke skal gjøre med en SSD er å defragmentere den Hva skjer da? 1 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Du kan fint formaterer hdd under installasjon av ny windows. Det du ikke skal gjøre med en SSD er å defragmentere den Hva skjer da? Det sliter unødvendig mye på levetiden til en SSD, det er helt bortkastet også. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Håper m4'en min overlever. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Ytelsen vil også falle siden trim ikke vil fungere optimalt. Muligens det retter seg med tiden, men det verste er nok redusert levetid. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Håper m4'en min overlever. Det gjør den nok, det er en av de mest stabile SSD'er som er på markedet i dag. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 I noen tillfeller (som jeg har lest) så kan ytelsen falle dramatisk ved en defragmentering. 1 Lenke til kommentar
KanoKrakk Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Du kan fint formaterer hdd under installasjon av ny windows. Det du ikke skal gjøre med en SSD er å defragmentere den Ah, takk. Hadde fått for meg at man ikke skulle gjøre noen av delene. :-) Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) Men uansett, viss du fortsatt er redd for å formatere. Så bare installerer du windows på nytt, da legger den "gamle" seg i en mappe som kalles: windows.old å da er det jo bare å slette denne mappen etterpå Du kan også spør her ang dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1042854&st=0 Endret 9. februar 2012 av sveibuen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå