Gå til innhold

Survival horror til Xbox 360?

Xposure

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ser etter et ålreit survival horror spill til Xbox 360, men det ser ut til at det fins svært få av de. Jeg skal skaffe meg Silent Hill HD Collection i mars, men jeg har lyst til å "varme opp" med noe annet før den tid. Tenker på enten Dead Space eller Silent Hill: Homecoming for øyeblikket, men hvis dere vet om andre interessante titler, er det bare å kjøre på. Har forøvrig allerede prøvd F.E.A.R. serien, samt Alan Wake (vet at dette muligens ikke faller inn under sjangeren). Må være et spill som er tilgjengelig i butikker (XBLA spill er dermed utelukket).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser mange som bruker reviews på din side også, er ikke første gangen det skjer. Jeg ble skremt av hvor dårlig det var. Når mange sier Alan Wake (vet dette ikke går under survival horror) er et dårlig spill og det spillet de snakka dritt om digga jeg så test ut Deadly Preminition og se hvor dårlig det er...

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Deadly Preminition er en artig skrue, kanskje ikke verdens skumleste spill, men verdt å få med seg pga. den skrudde historien og rollefigurene. Dog er det også et spill som krever en litt åpen tankegang, og ikke alt for høye krav til kontroll og hollywoodpresentasjon.

Ellers er det dessverre veldig lite innen survival horrer, ihvertfall til konsollene...og ihvertfall som jeg kan komme på xD

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Vent, tror jeg faktisk har hørt om dette Deadly Preminition. Er ikke det det derre helskrudde spillet som to sider anmeldte, hvor det fikk 2/10 fra den ene og 10/10 fra den andre? Kan hende jeg blander det med noe annet. Hørtes egentlig litt stilig ut, men kan hende det er vanskelig å finne. Condemned: Criminal Origins høres kanskje ut som et sikrere alternativ, det er definitivt notert. Jeg tar det som at spillene jeg nevnte havner i en annen rekke?

Lenke til kommentar

Dead Space 2 er greit som survival horror. Problemet med det er at det som regel satser på billige skvetteøyeblikk fremfor en skikkelig skummel atmosfære. Men sjekk det ut, utrolig bra som skytespill er det ihvertfall.

Endret av Bunnskrap
Lenke til kommentar

Du har jo Rise of Nightmares da, et kinect spill riktig nok.

Har ikke Kinect. :/

Tror jeg skal gå for Condemned: Criminal Origins. Kan likevel trenge en plan b, siden det er godt mulig at den lokale spillsjappa ikke har spillet inne. Forslag?

Lenke til kommentar

Hvorfor utelukker du i grunn spill på XBLA? De aller fleste spillbutikker selger kort med x antall Microsoft Points, så du trenger ikke et Visakort for å kjøpe noe på XBLA. Grunnen til at jeg lurer er at Alan Wake: American Nightmare kommer ut på XBLA om ~10 dager, du bør skaffe deg det hvis du likte det første.

Eller så støtter jeg anbefalingene om Dead Space 1-2 og Condemned 1-2, og kan videre nevne Dead Island og Resident Evil 5 (nr. 4 er også tilgjengelig på XBLA).

Lenke til kommentar

Hvorfor utelukker du i grunn spill på XBLA? De aller fleste spillbutikker selger kort med x antall Microsoft Points, så du trenger ikke et Visakort for å kjøpe noe på XBLA. Grunnen til at jeg lurer er at Alan Wake: American Nightmare kommer ut på XBLA om ~10 dager, du bør skaffe deg det hvis du likte det første.

Eller så støtter jeg anbefalingene om Dead Space 1-2 og Condemned 1-2, og kan videre nevne Dead Island og Resident Evil 5 (nr. 4 er også tilgjengelig på XBLA).

Jeg utelukker XBLA spill fordi jeg har uhyre litt plass igjen på maskinen. Skulle gjerne ha prøvd det nye Alan Wake, eller RE4 for den saks skyld, men det ser ut til å bli vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...