Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

har jeg fått virus? :O

Anbefalte innlegg

Fikk denne mailen i dag:

The message you emailed to [email protected], dated 08/21/03 02:10:20, contains the

W32/Sobig-F virus in the movie0045.pif attachment. The action taken was: deleted

the attachment.

Wha? har aldri sendt en eneste mail til denne adressen. Og i hvertfall ikke en mail med movie0045.pif vedlegg... Bør jeg ta en virusscan når jeg kommer hjem, kanskje? :-?

PS! Denne mailen jeg fikk var 1kb stor så den er ikke noe virus :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er hentet fra Norman http://www.norman.com/virus_info/w32_sobig...tml?menulang=no

The Sobig worm spoofs email addresses. This means that the worm is able to retrieve addresses from the address book or from other files residing on an infected computer, and use these addresses to disguise who the real sender is when spreading further. Most anti-virus software alert mechanisms are not able to decide whether the address is spoofed or not, and will therefore alert the address which the worm seems to be sent from. Often this address is not the real sender. If Norman Virus Control with binary signature date from 2003/08/19 or newer, does not detect any Sobig worm on your computer, you are not infected

Kort fortalt så er det noen som har din mailadresse i sin adressbok som er infisert, ikke deg.

Petter

Lenke til kommentar

Dette viruset snapper opp alle email adresser det kommer over, og har sendt seg til noen og satt din adresse som svar-adresse. Det sender emailer i hytt og gevær til alle adressene fra alle adressene, om du forstår.

Det finnes link hos VG for å finne ut om du har viruset selv. Du har sikkert ordnet opp i det allerede?

Runar V Værnes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...