RAPTORR Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 jeg har 2 raptor western og en seagate 120s-ata og hoved kort er 875p800 asus deluxe men den ene raptoren er ca2 månder gammel og den andre er ny men får ikke kjørt dem sammen på raid 0 den sier at er lesefiel på disken men jeg har hørt at man må ha nye 2disker er det sant . kan noen fortele meg osen jeg løser den knuta soory for skrive feil :wink: Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 den ene raptoren sier at den mangler NTLDER HVA ER DET ? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Først og fremst trenger du i hovedsak ikke to like disker for å kjøre RAID 0, men det er en fordel siden arrayet ditt vil ta egenskapene til den svakeste disken. Hvis du har installert windows på den ene disken din, blir du nok nødt til slette denne og installere på nytt. Du må så gå inn i RAID BIOSen og sette opp RAID arrayet (Windows blir slettet automatisk egentlig når du oppretter arrayet). Når du så installerer windows på nytt, må du trykke F6 med en gang skjermen blir blå, slik at du blir litt senere blir spurt om å legge inn drivere. Du skal da sette inn driverdisketten for RAID kontrolleren din. Etter dette er gjort er det bare å installere som vanlig. Husk at bootdevice i den vanlige BIOSen skal være noe slikt som RAID. Husk også å enable raidkontrolleren i BIOS. Håper det hjelper, dette er mer en generell forklaring på hvordan du skal gjøre det. Kjenner desverre ikke til HKet ditt og hvordan det er der. Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 takk jeg skal prøve Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 takk jeg skal prøve Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Noen hovedkort må man stille inn i BIOS at S-ATA skal operere i RAID mode. Ihvertfall på mitt nye Gigabyte GA7-NNXP.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå