DeTomaso Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Hei. Som dere ser så er det et rimelig lavbudsjett-oppsett på hjemmekinoen min, men jeg tror nok det er nok for mitt bruk :-) Skal selvsagt også koble til sub, senter og bakhøyttallere. Jeg har ikke ting helt klart for meg hvordan det skal gjøres, og når jeg kikket på nettet angående Dynavoice, så leste jeg om dette med bi-wiring... Jeg har 4 poler bak på høyttalerene i tillegg til en mulighet til å velge -2db, 0, 2db osv ved å endre settingen på en plugg bak på høyttaleren... Mine spørsmål: Trenger jeg 2 kabler til hver av disse høyttalerne? Eller kan jeg benytte en kabel og "seriekoble" ? Skal eventuelt begge disse høyttalerkablene inn på samme utgang bak på receiveren? Anbefales det å benytte plugger eller funker det like greit med "snurret kabel" :-)? Noe jeg bør passe på vedrørende oppsett av Pioneer-receiveren? Noen som har erfaring med denne? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Recieveren er bra nok den. Bruk menyen on screen, tøm rommet for andre masete mennesker og plugg i micen. Da starter den konfigurering av volum og andre lydinnstillinger, holder på med dette en 5 minutters tid og du er klar til å kjøre film. Med noe høyt volum er det smått ubehagelige lyder, så et annet rom er greit å ha mens den kjører. En fordel med plugger til kablene er om du flytter høyttalerne en del rundt. Om kablene står fast i liker jeg selv best å bruke kabelen direkte i høyttaleren uten plugg. Kablene er ikke snurret uansett, jeg foretrekker single-core. Bi-wiring bruker jeg ikke selv, men du finner vel grei forklaring i manual for høyttalere og forsterker. Tviler på du kommer til å føle det mangler noe i forsterkeren. Eneste ankepunktet mitt er mangelen på pre-amp ut til effekttrinn. Men da dobles gjerne prisen. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Med Bi-wire så skal du ha 1 utgang på forsterker og 2 innganger på høytaller, og fjerne lasken som er i mellom inngangene på høytalleren. Mener å huske at forsterkeren din faktisk kan Bi-Ampe, bruke surround back utgangene for å gi frontene dobbelt med kraft. Dette er å anbefale for musikk. Da trenger du 2 sett høytallerkabler til hver høytaller. Og her er det utrolig viktig å fjerne lasken på høytalleren. De dB innstillingene bak på høytallerene brukes for å tilpasse dem til rommet ditt. Denne er for diskanten hvis jeg ikke husker feil. La den stå til 0 dB, syntes du kvinnestemmer osv er litt skarpe osv, så sett den til -2 dB. Blir de litt borte så sett den til +2 dB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå