Bigelk Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Hei. Jeg har en kode som jeg skal bruke til og importere filer ved hjelp av (kalender velging) men den jeg har skrevet nå henter fila og åpner den i en ny arbeidsbok, har prøvd litt forskjellig for å få den til og importere i stede. Men får det ikke helt til og fungere med det oppsettet jeg har nå. Dim x As range Dim y As Variant Dim z As Variant Dim Fpath As Variant Dim Fname As Variant Set x = range("B2:D4") y = ".txt" z = ".xls" Fpath = "\\filserver\tope\test\" Fname = ActiveCell If Intersect(x, ActiveCell) Is Nothing Then Exit Sub Else Workbooks.Open Filename:=Fpath & ActiveCell & y End If Workbooks("Kalendervelging.xlsm").Activate If Intersect(x, ActiveCell) Is Nothing Then Exit Sub Else Workbooks.Open Filename:=Fpath & ActiveCell & z End If Noen gode forslag? Hilsen Torbjørn Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Hei Torbjørn Start her http://www.cpearson.com/Excel/imptext.aspx Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Bigelk Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Hei. Takk for svar Harald leste litt på siden og søkte litt mer på google, så da er det løst. Dim FPath As Variant Dim X As range FPath = "\\filserver\tope\test\" Set X = range("b2:d4") If Intersect(X, ActiveCell) Is Nothing Then Exit Sub Else With Sheets("ark2").QueryTables.Add(Connection:= _ "TEXT;" & FPath & ActiveCell & ".txt", _ Destination:=Sheets("ark2").range("A1")) .RefreshStyle = xlInsertDeleteCells .Refresh BackgroundQuery:=False End With End If If Intersect(X, ActiveCell) Is Nothing Then Exit Sub Else With Sheets("ark3").QueryTables.Add(Connection:= _ "TEXT;" & FPath & ActiveCell & ".xls", _ Destination:=Sheets("ark3").range("A1")) .RefreshStyle = xlInsertDeleteCells .Refresh BackgroundQuery:=False End With End If Hilsen Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå