Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Plutselig slutta augene mine å samarbeide...

GRØNÅS

Anbefalte innlegg

Midt i verkstedarbeitet i dag så slutta plutselig augene mine å samarbeide i to minuttar. Eg brukar briller og lurar på om det er på tide at eg kjøper meg nye briller. Eller er det eventuellt andre ting som kan spele inn?

Eg berre lurar. Sikkert ikkje noko alvorlig, håper eg da. :ermm:

Endret av Grønås
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager for seint svar.

Poenget var at eg ikkje klarte å fokusere.

Min far meiner at det kan vere trøttheit,

i og med at eg har gått trøtt dei fleste

dagane i det siste. Men ein veit aldrig.

Det varte berre i 2 minuttar da.

Berre lurar på om det kan vere

andre ting som har desse symptomane.

EDIT:

Skjeling?

Du kan seie det sånn.

Men meir same type skjeling

som når ein ikkje klarer å

fokusere når ein er dritings. :p

Endret av Grønås
Lenke til kommentar

1. Optiker, kjekt å finne ut om du har synsproblemer. Briller trenger du ikke før enn du trenger dem uansett, men kjekt å vite ting

2. Det minner om noe jeg selv opplevde en gang: Klarte ikke å fokusere med øynene. Løsningne var å trene noe sær musklatur, ta f.eks en pen og et objekt, og bytt fokus mot dem raskt.

Lenke til kommentar

Midt i verkstedarbeitet i dag så slutta plutselig augene mine å samarbeide i to minuttar. Eg brukar briller og lurar på om det er på tide at eg kjøper meg nye briller. Eller er det eventuellt andre ting som kan spele inn?

Eg berre lurar. Sikkert ikkje noko alvorlig, håper eg da. :ermm:

Det er mulig at det er andre ting som data dagen før som er mer slitsomt og så får du det i en annen situasjon. Sikkert bare å sove mer. Jeg har litt skjeve hornhinner og det får jeg ikke korrigert med kontaktlinser. Synet blir skarpt likevel, men det kan slippe. Når jeg bruker briller som korrigerer for det blir det mye mindre slitsomt å bruke data. Hvis jeg brukte kontaktlinser i mange dager på rad, masse data og minimalt med søvn skulle jeg nok klart å fremprovosere det. Løsemidler er også en mulighet.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...