Kjetil-H Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Viser frem objektiver for alle deres ulike fatninger. Pentax letter på sløret Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Merk at flere av produktene ikke var nevnt i veikartet som kom for et par dager siden. Pentax kan altså komme med overraskelser. - Objektivet til K-01 med "hale" tipper jeg er en kraftig vidvinkel, kanskje fisheye. Det er slike objektiver som har mest å hente på å bygge bakre linseelement nærmere sensoren. Det kan by på problemer med kompatibilitet med dslr-kameraene. Mulig de nyere modellene som K-5 og K-r får firmwareoppdateringer som gjør det mulig å låse speilet oppe hele tiden dette sitter på kameraet. Da vil det bli mulig å bruke det også på de kameraene, men egentlig tviler jeg på at det vil skje. - Pinholelokket til Q er rent leketøy. Sikkert gøy for de som vil ha ekstreme lomo/holga/hipstamatic -kvaliteter. Liten sensor og stort hull betyr søppel skarphet. 2 Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Store K har gjenoppstått! 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 - Pinholelokket til Q er rent leketøy. Sikkert gøy for de som vil ha ekstreme lomo/holga/hipstamatic -kvaliteter. Liten sensor og stort hull betyr søppel skarphet. Såvidt jeg skjønte på artikkelen, så er det ikke et pinhole-lokk, men et objektiv da det er glass i det. Men at det er mest som et leketøy i lomo/holga sjangeren tror jeg på. Lenke til kommentar
bjoang Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 "Viser frem objektiver for alle deres ulike fatninger." Unnskyld, men dette er dansk. På norsk heiter det "Viser frem objektiver for alle sine ulike fatninger." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg