Gå til innhold

politikerforakt - selvsagt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Politikerforakten blir enda bedre av Grande sine krokodilletårer. "vi har gjort alt i vår makt", mens hun tar en Jensen og vet hva som har skjedd tidligere.

Til å spy av. Men politikere er som prester/mullaher, de vet best og har en iboende trang til å bestemme over andre.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Hva har politkeerne gjort i det siste, som fortjener respekt?

oppført seg pent?

gode beslutninger?

ikke bavilget seg lønnshopp?

vist at de har bred erfaring fra annet arbeid?

vist at valgløfter er til for å holdes?

Med unntak av bred arbeidserfaring så vil jeg si "ja" på alle punktne :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kritiserer nok et system du ikke har særlig god kjennskap til. Vi kan rett og slett ikke sitte her og mene at alle politikere er avskum fordi noen få av dem har vært innblandet i sexskandaler. Det går heller ikke an å si at valgløfter ikke holdes bare fordi noen få du mener er viktige ikke innfris øyeblikkelig. Enkelte ting tar tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kritiserer nok et system du ikke har særlig god kjennskap til. Vi kan rett og slett ikke sitte her og mene at alle politikere er avskum fordi noen få av dem har vært innblandet i sexskandaler. Det går heller ikke an å si at valgløfter ikke holdes bare fordi noen få du mener er viktige ikke innfris øyeblikkelig. Enkelte ting tar tid.

Løfter er til å holdes. F.eks Stoltenberg sitt krefløfte i sommer som var. Når han sier noe som øverste leder, som han må vite er feil, så er han en løgner som fortjener pisk på pung. Spesielt i saker som omhandler liv og død, og ikke minst håp for mange.

Kan en ikke holde løfte, må en heller ikke gi løfte. Enkel, og grei folkeskikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske at valgløfter på en eller annen måte var forpliktende overfor velgerne. Har man sagt at man skal jobbe for noe, så skal man jobbe for det. Og gjennomføre det, dersom man faktisk har flertall.

Men politikk er hestehandel og partipisk, og jeg ser ingen enkel måte å hindre det på. Og her er åpenbare konflikter: Hva gjør en politiker dersom han/hun går til valg på en kampsak, og så viser det seg at årsmøtet i partiet er mot dette. Skal han være tro mot partiet eller egne løfter?

Da blir norske valg personvalg og ikke partivalg. Og vi ser fra land som har det slik at de ikke har noe mindre av brudte valgløfter...

Geir :)

Lenke til kommentar

jeg tror du tolket det jeg skrev mer enn du faktisk leste det.

Jeg ville aldri påstå at alle ppolitikere stinks.

Mange land (kanskje de aller fleste) har tristere politikere enn de norske. Det beste er kanskje overkommelig korrupsjon.

Men det er et faktum at jeg var elevrådsleder på seminar med del andfre (politikerspirer )

ALDRI har jeg møtt så mange kverulerende og lite resultatorienterte klovneer.

sukk

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at politikk og edrulighet er blitt to motsetninger. Samtlige partier har beveget seg over på en mer populitisk linje bestående av valgflesk/tomme løfter og kritikk av meningsmotstandere.

Men jeg tror ikke dette er politikernes skyld alene, men også et resultat av at den norske befolkningen har det for bra til bry oss noe særlig med mindre ting settes på spissen, samt pressens jag etter store overskrifter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske at valgløfter på en eller annen måte var forpliktende overfor velgerne. Har man sagt at man skal jobbe for noe, så skal man jobbe for det. Og gjennomføre det, dersom man faktisk har flertall.

Men politikk er hestehandel og partipisk, og jeg ser ingen enkel måte å hindre det på. Og her er åpenbare konflikter: Hva gjør en politiker dersom han/hun går til valg på en kampsak, og så viser det seg at årsmøtet i partiet er mot dette. Skal han være tro mot partiet eller egne løfter?

Da blir norske valg personvalg og ikke partivalg. Og vi ser fra land som har det slik at de ikke har noe mindre av brudte valgløfter...

Geir :)

Det største problemet med forpliktende valgløfter hadde vel kanskje vært at byråkratene i departementene ikke kunne ha hindret politikerne i å forårsake bobler, for høy inflasjon og andre økonomiske tilstander vi helst vil unngå.

Lenke til kommentar

Liten pris å betale etter min mening. Statsbudsjettet må nødvendigvis gå opp, om det så betyr at man må bryte noen løfter på skatteinntektssiden eller forbrukssiden.

Har du et eksempel på byråkratiske idéer som blir trumfet gjennom i dag, som du mener ikke burde blitt det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...