stiaas Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Slik gjør ekspertene det. Lag skjermdump på en Android-mobil Lenke til kommentar
miXer Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Dette er blitt sykt enkelt på ICS: Hold inne "down volume" og "power" samtidig i mer enn et sekund så lagres det nåværende skjermbildet i galleriet Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) "screen lock" + "home" og overføre bildet via wifi/bluetooth? Har fungert på alle 3 android mobiler jeg har hatt iallefall.. Endret 9. februar 2012 av kule-ku Lenke til kommentar
Joak1mV Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Jeg skjønnte ikke ordet "Skjermdump" før på slutten av artikkelen.. Liker ikke norske uttrykk når allmennheten bruker engelske Jeg har hvertfall aldri hørt det Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Skjermbilde eller screenshot, skjermdump gir ingen mening. Hva skulle dump'en bety? Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 At du "dumper" innholdet på skjermen til disk/fil. Gir mening i mitt hode Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 At du "dumper" innholdet på skjermen til disk/fil. Gir mening i mitt hode Takk for forklaringen, men forklaringen er ikke god nok til å forsvare bruken av ordet. Amobil har fått så mange kommentarer på det her at det er rart at de tviholder på ordvalget. Lenke til kommentar
REH Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Det er jo mye enklere å installere MyPhoneExplorer, som har denne funksjonen. Programmet er gratis og kan lastes ned her: www.fjsoft.at/en/home.php Lenke til kommentar
miXer Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 At du "dumper" innholdet på skjermen til disk/fil. Gir mening i mitt hode Takk for forklaringen, men forklaringen er ikke god nok til å forsvare bruken av ordet. Amobil har fått så mange kommentarer på det her at det er rart at de tviholder på ordvalget. Skjermdump er et meget vanlig ord å bruke om slikt. http://no.wikipedia.org/wiki/Skjermdump Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 At du "dumper" innholdet på skjermen til disk/fil. Gir mening i mitt hode Takk for forklaringen, men forklaringen er ikke god nok til å forsvare bruken av ordet. Amobil har fått så mange kommentarer på det her at det er rart at de tviholder på ordvalget. Skjermdump er et meget vanlig ord å bruke om slikt. http://no.wikipedia.org/wiki/Skjermdump Det håper jeg virkelig ikke. Skjermbilde derimot, det høres riktig ut og burde bli brukt om man vil bruke et norsk ord. Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 krever gjerne at telefonen din er "rootet" – noe som er ganske tungvint og komplisert for de fleste av oss. Men denne bruksanvisningen deres er ikke tungvint? I Cyanogenmod 9 alpha kan man holde inne power knappen, og får opp "screenshot" som et valg, ved siden av "reboot" og "shut down" Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Jeg har sett noen tullinger bruke "skjermskudd" Snakker om fantasiløs oversettelse, da er skjermdump i allefall hakket bedre. 1 Lenke til kommentar
miXer Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 At du "dumper" innholdet på skjermen til disk/fil. Gir mening i mitt hode Takk for forklaringen, men forklaringen er ikke god nok til å forsvare bruken av ordet. Amobil har fått så mange kommentarer på det her at det er rart at de tviholder på ordvalget. Skjermdump er et meget vanlig ord å bruke om slikt. http://no.wikipedia....wiki/Skjermdump Det håper jeg virkelig ikke. Skjermbilde derimot, det høres riktig ut og burde bli brukt om man vil bruke et norsk ord. Spiller i grunn ikke så stor rolle hva du syntes. Det viktige er hva som er vanlig. http://www.ordsiden.no/ordbok.php?ordbok=skjermdump Lenke til kommentar
Roy65 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 På Samsung Galaxy Note er det bare å føre hånden over skjermen Enklere kan det ikke gjøres! 2 Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 På SE arc holder du inne av knappen, du får da opp en meny som bl.a innholder valg om å ta skjermdump. Fungerer bare om du har en av de nyere oppdateringene.. Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Ehhh... er det ikke av/på knapp og hjemknapp på alle Android telefoner? Er nå hvertfall sånn på HTC, Samsung, Motorola, Sony Ericsson og LG. Vet ikke med Huawei og ZTE men regner med det er likens på dem da dette ligger i Androids grunnkonstruksjon. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 haha, å kalle rooting komplisert for så å komme med denne guiden er litt rart, da rooting er mye enklere enn å gjøre alt det du må i denne guiden spør du meg Lenke til kommentar
µT. Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Galaxy Note: 1. Hold inne "Meny"-knappen + Av/På-knappen Eller... 2. Trykk inn knappen på S-Pen og hold pennen på skjermen i 2 sek. Eller... 3. Sveip hånden fra høyre til venstre over skjermen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+014398532 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Ehhh... er det ikke av/på knapp og hjemknapp på alle Android telefoner?Er nå hvertfall sånn på HTC, Samsung, Motorola, Sony Ericsson og LG. Vet ikke med Huawei og ZTE men regner med det er likens på dem da dette ligger i Androids grunnkonstruksjon. Snodig... Det stemmer for DHD, men ikke for Defy+. Begge med Froyo... Ellers, takk for tipset. Lenke til kommentar
Carl Bj Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Veldig enkelt på Sony Xperia V: Trykk avknappen. Får meny med valg mellom -"Slå av" -"Flymodus" - "Ta skjermbilde" samt ringetone av/vibrer/på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg