Gjest Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) Heisann! Skal være kort. Får ikke installert Windows 7 på min SSD disk. Har hovedkortet: Asus P8Z68-V PRO/GEN3 En SSD disk med navnet: Samsung 830 Jeg har skrudd på ACHI i BIOS og vil gjerne ha det slik. Jeg har lastet ned chipset driver, lagt det på en USB og prøver å installere: "Intel 6 Series/C200 Chipset Family 6 Port SATA AHCI Controller" fordi installasjonen av Windows 7 spør meg om å finne en driver for harddisken. Etter jeg har gjort så får jeg bare: "No new devices could be found [...]". Hva gjør jeg galt? Endret 9. februar 2012 av Gjest Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Husk å putt minnepennen i en USB-port som kjører USB 2.0. For driveren den egentlig spør etter er nemlig USB 3.0 driveren, ikke driveren til SATA-kontrolleren din. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Jeg er ganske sikker på at den er plugget i USB 2.0, fordi den lister opp alle drivere, men jeg kan prøve å sjekke ut BIOS, takk for tipset Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Alternativt kan du jo prøve å koble fra alle andre SATA/IDE enheter og plasser SSD'en på port 1. Så passe på at du har riktig USB. Så manuelt laste enn SATA-kontroller driveren, da installasjonen aldri spør om den, det er bare et alternativ. Når den er installert så oppdaterer du disklista for å være sikker. Da skal den være der og da skal den la seg installere på. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Heisann! I natt så gikk det ikke så bra, skal prøve med USB seinere idag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå