Anonym259235 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) Jeg er nå 15 år. Jeg legger meg ca kl 01-02 hver kveld og står opp kl 7.15 Er dette farlig? Endret 9. februar 2012 av Skrillex Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Alt er farlig nå for tiden. Går nok bra, du. Du burde dog fått deg litt mer søvn. Husk å ha samme døgnrytme hver dag, og ikke varier for mye. (F.eks. superlang søvn i helgene). Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Nei det er ikke farlig men du bør få minst 8-9 timer søvn. Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Hvor gammel er du? Hvis man er 15 år og er under full utvikling så bør men ha mer søvn enn f eks en 25 åring har behov for. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 føler du deg trøtt og sliten om dagene? føler du at du må ha cola, kaffe, redbull osv for å holde deg våken? om svaret er nei så sover du sikkert nok, men det er alltids lurt å holde seg innenfor anbefalte mengder søvn hvor mye søvn du trenger er jo også avhengig av hvor hard du arbeider gjennom dagen Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Som Arnold sier 6hours in enough if not sleep faster Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Nei det er ikke farlig. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Det er bare farlig vis du ikke får deg nok søvn. Antagelig har du nok bare et lite søvnbehov, i forskjell fra oss andre.... Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Folk er forskjellige, og har naturligvis forskjellig behov for søvn. For meg holder det med rundt seks timer, mens jeg har kollegaer som trenger henholdsvis fire timer og ni timer. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Jeg leste nylig en artikkel i Illustrert Vitenskap som konkluderte med at søvnnivå har relativt lite å si, og at man trenger 8 timer hver natt er en myte. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Hvis man er under utvikling så kan det ha negativ effekt på kroppen... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Jeg leste nylig en artikkel i Illustrert Vitenskap som konkluderte med at søvnnivå har relativt lite å si, og at man trenger 8 timer hver natt er en myte. hmm, bemerkelsesverdig ... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Dette kalles vel å brenne midnattsoljen eller ri på "second wind" som det heter. Det beste er vissnok å legge seg rundt kl. 2200 og stå opp rundt kl. 0600 i henhold til gammel visdom. Dette har med kroppens regenerering å gjøre, men kroppen er også ganske så tilpasningsdyktig, så alt er veiledende. Du kan jo kanskje teste selv om det jeg sier fungerer bedre. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Dette kalles vel å brenne midnattsoljen eller ri på "second wind" som det heter. Det beste er vissnok å legge seg rundt kl. 2200 og stå opp rundt kl. 0600 i henhold til gammel visdom. Dette har med kroppens regenerering å gjøre, men kroppen er også ganske så tilpasningsdyktig, så alt er veiledende. Du kan jo kanskje teste selv om det jeg sier fungerer bedre. Det skal siet at det føles veldig bra å gjøre det på måten du beskriver. Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Både mye søvn og riktig søvn. Men hvor mye du trenger er individuelt. Om du fungerer med bare 6 timer søvn i døgnet er det helt greit, men det forutsetter at du ikke bruker kunstig stimuli som kaffe for å klare det. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Både mye søvn og riktig søvn. Men hvor mye du trenger er individuelt. Om du fungerer med bare 6 timer søvn i døgnet er det helt greit, men det forutsetter at du ikke bruker kunstig stimuli som kaffe for å klare det. Kilder? Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Både mye søvn og riktig søvn. Men hvor mye du trenger er individuelt. Om du fungerer med bare 6 timer søvn i døgnet er det helt greit, men det forutsetter at du ikke bruker kunstig stimuli som kaffe for å klare det. Kilder? På hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå