Gå til innhold

Nevrovitenskap MSc NTNU etter Bachelor i Psykologi, hjelp om info til studiet

Mastiff1

Anbefalte innlegg

Hei

Ettersom jeg har en stor interesse i biologisk psykologi (og forøvrig biologi generelt) har jeg valgt å søke meg inn på Bachelor Psykologi på NTNU og fordype meg i biopsykologi, kognitiv psykologi og ta introduksjonsemnet i nevrovitenskap. Jeg vurderer også å søke master nevrovitenskap ettersom det virker som den mest spennende grenen innnenfor biologien.

Det jeg lurer på er om jeg vil klare prestere godt nok innenfor det fagfeltet uten å ha tatt andre realfag en biologi på vgs? Er det noen her som har info om dette studiet, og kan hjelpe meg å oppklare hvilke styrker man burde ha der? Forøvrig er jeg veldig motivert, og hvis arbeidsinnsats på studiet kan gjøre opp for hullet i "realfags-grunnmuren" min, tar jeg den utfordringen.

For konteksten sin skyld kan jeg si at jeg sikter til å drive med forskning/undervisning i faget, og dermed også evt. ta en doktorgrad i det etter mastergraden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lest dette her?

Academic Requirements Admission to the MSc programme in Neuroscience requires a bachelor's degree (or an equivalent 3-year education) in biochemistry, biology, biomathematics, biomedical science, biophysics, biotechnology, neuroscience or psychology. Other relevant disciplines (e.g. informatics, medicine, movement science, pharmaceutics, philosophy, radiography) may be accepted after an individual evaluation of the applicant's qualifications. Applicants are encouraged to include one of the NTNU-based courses NEVR2010 (Introduction to Neuroscience) or NEVR2030 (Condensed Introduction to Neuroscience) as a part of their bachelor's degree. Students who do not have NEVR2010/2030 (or an equivalent background in Neuroscience) when admitted, are encouraged to discuss their own educational background with the programme chair and/or course coordinators in order to get suggestions on relevant reading materials and a selection of NEVR2010 lectures to follow.

Studiet er forøvrig på engelsk.

Lenke til kommentar

Dersom du mangler biologi-kompetanse er det vel ingenting som hindrer deg fra å ta grunnleggende biologi-emner på NTNU under studiet.

Nei, biologikompetanse er det jeg anser at jeg ikke mangler (ivhertfall ikke i like stor grad) men kjemi, matte og fysikk. Men hvilke grunnleggende biologi-emner tenker du på? Som frittstående emner er det vel ingen jeg kan velge uten å være på Biologi-bachelorstudiet?

@Blåbær: Ja, lest det, NEVR2010 er det jeg sikta til når jeg skrev "..og ta introduksjonsemnet i nevrovitenskap..".

Som man ser i quoten er mesteparten av de andre studiene mye mer naturvitenskapelig (" biochemistry, biology, biomathematics, biomedical science, biophysics, biotechnology") og det er derfor lurer på om jeg er "scientifically literate" nok til passe til studiet.

At studiet er på engelsk synes jeg er helt topp.

Lenke til kommentar

Nei, biologikompetanse er det jeg anser at jeg ikke mangler (ivhertfall ikke i like stor grad) men kjemi, matte og fysikk. Men hvilke grunnleggende biologi-emner tenker du på? Som frittstående emner er det vel ingen jeg kan velge uten å være på Biologi-bachelorstudiet?

Generelt kan du ta hvilke emner du vil på NTNU, uavhengig av om du går på et relevant studium eller ikke. Du får ikke nødvendigvis passet dem inn i studieplanen, men du kan godt ta dem som ekstraemner ved siden av de du vanligvis har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...