Gå til innhold

Feste minipc bak på 47" TV

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp gått til innkjøp av en Acer Aspire Revo pc som jeg hovedsaklig kun skal bruke som en mediesenter pc.

Problemet:

Min 47" LG tv har vesa 200mm x 200mm.

På min minipc fulgte det med vesafeste 100mm x 100mm.

Jeg får forståelig nok ikke festet pc'n bak på tv'n, men da jeg bestilte pc'n så var jeg av den oppfatning at det var null problem å feste den bak på tv'n min.

Hvor kan jeg få tak i en adapterplate eller liknende som gjør at jeg kan feste den bakpå tv'n?

Har funnet et par plater, men disse er flate og det hjelper lite mtp at jeg skal montere pc'n med 100x100 på plata, og når den er flat så vil det skape skruehull eller liknende på tv'n. Disse platene er tydeligvis ment for veggmontering av pc-skjerm på større vesafester.

Håper jeg har forklart greit =)

Så, noen som vet hvor jeg kan få tak i en adapterplate som er ment for å feste liten pc på stor tv? Aner rett og slett ikke hva jeg skal søke etter.. og har søkt etter omtrent alt jeg kan komme på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Takk for svar.

Dette er en plate jeg har "på blokka". Problemet er bare at den er flat. Kan selvsagt løse dette ved å kjøpe lenger skruer og ha muttere for å skape rom mellom plata og tv, slik at jeg får montert pc'n på plata. Hvis ikke har jeg ingen hull jeg kan montere pc'n på.. siden den sitter helt flatt på tvn.

Hadde plata hadde et hulrom i midten litt a'la dette _--_ i stedet for dette ____, så hadde det ikke vært noe problem.

Hvis jeg først skrur min pc, som har 100mm x 100mm vesa, på denne plata. Så vil den ha skruer som stikker ut på den andre siden. Og når den er flat, og tvn er flat bak, så blir det vanskelig å montere den da tvn har 200mm x 200mm.

Men klart, det går med litt MacGyver-løsninger. Men vil heller at det skal sitte helt trygt =)

Lenke til kommentar

skjønner virkelig ikke.

Ta et bilde av baksiden av TV-en og PC-en så kan jeg heller se om jeg finner en løsning

Hehe. Jeg har bildet i hodet mitt, og følte jeg klarte å forklare det ok i alle fall, men at du ikke skjønner det helt kan forklare grunnen til at jeg ikke har funnet så mye i google. Kanskje jeg rett og feil bruker gale ord i søket.

Ingen vits med bilder. Tvn er en 47 tommer LCD fra LG. Den er flat bak, og vesa-festene er 200mm x 200mm. Pcn jeg kjøpte har et vesa 100mm x 100mm feste.

Håper jeg forklarte det bedre i innlegget over.

Lenke til kommentar

Tror noe som dette kan løse problemet. Da skrur du bare ene plata på tv'en og andre på pc'en, og så hekter du bare pc'en på.

Nesten. Problemet er at linken du ga hadde maks 100mm x 200mm. Min tv har 200mm x 200mm.

Sjekket ut de andre uten at jeg ble noe klokere av de.

Litt rart hvis jeg må benytte meg av en MacGyver løsning for å få dette til. Har jo lest flere saker tidligere om at man kan montere htpc og mini-pc'r bak på tvn. Var jo slik jeg fikk ideen, og solgte den svære stasjonæren min.

Har også forsøkt å sjekke om acer har noe som kan hjelpe, for det fulgte jo tross alt med et vesa-feste på pcn jeg kjøpte. Men den er bare 100x100 og det passer kun til de minste tv'ene og monitorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...