Gå til innhold

Alle program går til SSD og ikke HDD

JayMK93

Anbefalte innlegg

Hei. Har netopp innstalert OS på min nye SSD harddisk, og er fornøyd med det. Men når jeg skal laste ned andre program som fks. origin, steam og spill, går de automatisk til SSD harddisken, noe jeg ikke vil. Hvordan får jeg dem til å innstalere seg på HDD harddisken min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vanligste er å velge "custom install" i installeringsprogrammet og så velge en annen HD enn SSD'en å installere på, dette har fungert på 90% av programmene jeg installerer. Akkurat steam i seg selv er jo ikke et stort program, det viktige er jo å endre hvor steam lagrer spillene hen før man begynner å laste de ned.

Jeg har både Steam og Origin innstallert på C: (SSD) mens men begge er configurert til å legge spillene sine på D: (HDD).

Endret av Topguy
Lenke til kommentar

Gir mer mening å ha spillene på sin egen SSD, og os på HD med mindre man har 2 ssd disker da en kan ha begge deler på ssd.

Privat arbeid etc har en da evt på HD eller en tredje SSD.

Når spill først da er installert på SSD er det jo mest lese tilgang som brukes der, og iallefall under windows kan en lett forandre savegames lokasjonen til et annet sted, og mange spill lagrer under mine dokumenter. Windows 7 har jo egen mappe og for savegames, som en del spill har tatt i bruk. Slik at en da kan i størst grad gjøre en SSD disk dedikert til spill, mest mulig lesning noe som igjen øker dens levetid og effektivitet for systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...