paithlezz Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 (endret) Kjøpte noen pc deler for 500kr av en venn: - AMD Phenom II X4 965 Black Edition - XFX Radeon HD 5770 1GB - Corsair 4GB ram - MSI AM3 aTX hovedkort - Chiftec 750w modulær strømforsyning Har lenge hatt lyst til å bygge en helt ny pc i dette kabinettet. Vurderer nå å bare kjøpe et m-atx hovedkort, slik at jeg kan bruke alle disse delene i kabinettet. Hva tror dere? Hadde tenkt til å gå for i5-2500k og et gtx 580, men vurderer nå å vente på både ivy bridge og kepler. Tenker jeg nå skal kjøpe en bra cpu kjøler og overklokke denne cpuen endel. Hvilket hovedkort burde jeg gå for? LINK edit: Kan få tak i et gtx 480 rimelig, slik at jeg har et brukbart skjermkort en stund. Noen som kan anbefale en ssd på 120GB som koster 1000-1500? Må være stabil og rask i praksis. Bryr meg ikke om read/write speed, må bare vær rask til å loade ting, oppstart av os og programmer osv. Responsiv i windows. Endret 8. februar 2012 av paithlezz Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Anbefaler denne: Samsung 830 128gb Har den selv og kan trygt anbefale den. Er meget fornøyd med ytelsen. Og den sies å være særdeles pålitelig. Så det er jo et stort pluss Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Anbefaler denne: Samsung 830 128gb Har den selv og kan trygt anbefale den. Er meget fornøyd med ytelsen. Og den sies å være særdeles pålitelig. Så det er jo et stort pluss Takker:) Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Noen som vet om strømforsyninga takler gtx 480 med klokk, samt klokk på cpu? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Strømforsyningen holder i massevis. Dette mATX-kortet ASUS M5A78L-M/USB3, Socket-AM3+ skal fungere helt ok til Overklokking. Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler er vel en ok kjøler hvis du ikke skal legge alt for mye i det. Noctua NH-U12P SE2 CPU Kjøler feks koster dobbelt så mye men kan selvsagt vurderes hvis du skal bruke mye penger til dette oppsettet. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Strømforsyningen holder i massevis. Dette mATX-kortet ASUS M5A78L-M/USB3, Socket-AM3+ skal fungere helt ok til Overklokking. Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler er vel en ok kjøler hvis du ikke skal legge alt for mye i det. Noctua NH-U12P SE2 CPU Kjøler feks koster dobbelt så mye men kan selvsagt vurderes hvis du skal bruke mye penger til dette oppsettet. Det har vel ikke sata 6gbps? Kunne trengt det pga SSD. Tror jeg skal kjøpe en swiftech polaris 120 cpu kjøler hvis en kompis skal handle fra techbay, den kjøler litt bedre enn hyper 212 og koster ca det samme. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Nei det ser ikke slik ut av specs'en. Jeg så de hadde et mATX på Deal med 880 brikkesett til 730,- eller noe sånt:) Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Nei det ser ikke slik ut av specs'en. Jeg så de hadde et mATX på Deal med 880 brikkesett til 730,- eller noe sånt:) Okei, får bare ta det neste gang jeg skal kjøpe noe fra komplett. Bestilte akkurat ocz agility 3, 8gb kingston ram, og et zotac gtx 480 amp. Alt for 3500kr:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå