Gå til innhold

Problem med nedlasting/streaming i Windows XP Home Ed.

Anbefalte innlegg

Fikk et litt uventet problem for en ukes tid siden, og symptomene er som følger:

Når jeg åpner filer fra nettet (streaming)- som f.eks. diverse tilleggsapplikasjoner for Windows, samt alle former for videoklipp *.avi *.mpeg etc. får jeg alltid en feilmelding om at filen jeg forsøker å åpne er en"invalid file"...

(Tror ikke problemet er direkte relatert til Windows Media Player eller andre applikasjoner for filmavspilling... har byttet disse med andre applikasjoner som alle har fungert like dårlig... og dette hjelper ihvertfall ingenting med tanke på at jeg også har problemer med å åpne applikasjoner som ikke er relatert til filmavspilling.)

MEN når jeg *først laster ned filene på harddisken* og DERETTER åpner dem fra HD'en fungerer de som de skal.

Legg merke til at dette aldri har vært et problem inntil den siste uka. XP har fungert prikkfritt tidligere.

Kan dette skyldes en eller annen innstilling i explorer? Eller kanskje noe tull i registry?

Setter stor pris på all mulig hjelp eller forslag for å rette på dette... og helst løsninger som ikke involverer at jeg må reinstallere OS'et! Jeg har ikke prøvd å reinstallere Explorer enda.

-W

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...