fsx v1.1 Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Hallo begynner på VG1 den 20 august 2012 men lurer på nårtid jeg kan søke om stipend og få det? får jeg stippend for august og september? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Hei Du får all informasjon du trenger om stipend på skolen. Alt av papirer osv får du av læreren din. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Du må søke før Desember 2012, så ikke stress Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Du må søke før Desember 2012, så ikke stress Leste du ikke førstepost? Jeg begyner på skolen 20 august og vil helst få stippend før august eller september Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Første utbetaling er vel tidligst i midten av august. Jeg er ikke sikker på når man kan søke for VGS, men informasjonen finner du sikkert på www.lanekassen.no. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Du får ikke utbetaling før august, uansett hva du gjør. Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) Det går ikke an å få stipendet før skolestart, da brevet med info om hvor mye du får (etter at du har søkt), blir sendt til skolen din. Men dersom du vil ha stipendet så tidlig som overhode mulig, kan du søke rundt den 20. juli. Da bruker de ca to-tre uker på å behandle søknaden, og så vil du få beskjed om at brevet ditt kan hentes på skolen, i løpet av den første uken etter skolestart. Etter at du har fått brevet, tar det enda 7-10 dager før du får pengene på konto. Dette er det jeg har gjort de siste tre årene da jeg gikk på videregående. Endret 9. februar 2012 av TerjeP Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 du søker elektronisk via lanekassen.no med en gang du har fått svar om at du er kommet inn på skolen, innloggingen skjer på samme måte som vigo via min id. Så vanligvis innenfor de første par skole dagene vil stipend brev komme til skola (om du ikke enda venter på svar om innvilget lån eller ikke) som du da henter ut og signerer for i resepsjonen, åpner, signerer og sender inn, så har du stipendet på konto etter et par dager. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Greit takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå