awesnes Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Jeg skal en tur til Tromsø i helgen. Planen og håpet var å fotografere nordlys. Men akkurat det ser det ut som været setter en stopper for. Men i tilefelle værmeldingen ikke slår til, er det noen som har noen tips til gode steder å fotografere fra? Helst ikke alt for langt unna Tromsø, og at det er enkelt å nå med bil. Legg gjerne igjen en kartlink til gule sider eller lignende. Lenke til kommentar
telealf Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Jeg skal en tur til Tromsø i helgen. Planen og håpet var å fotografere nordlys. Men akkurat det ser det ut som været setter en stopper for. Men i tilefelle værmeldingen ikke slår til, er det noen som har noen tips til gode steder å fotografere fra? Helst ikke alt for langt unna Tromsø, og at det er enkelt å nå med bil. Legg gjerne igjen en kartlink til gule sider eller lignende. Tja, mange flotte steder. Det kommer ann på hvilke "kulisser" du vil ha med. Dette (hvor det var skuffende lite Nordlys) ble tatt på Kvaløysia av brua: http://www.flickr.com/photos/25078442@N05/6793404755/lightbox/ Ellers foreslår jeg å kjøre ut på Kvaløya. Her er det mange steder. mange bruker Ersfjordbotn for å få med fjell og fjord som kulisser. Dette er svært nært Tromsø (1 kaffekok). Dersom du vil ha minst lys forurensing så er Kattfjoreidet en ok nær plass. jeg har sett mest Nordlys mellom 22:30 - 00:30. Lykke til! 2 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Takk for tipsene, de er notert. Flere med tips? Eller er det som gode fiskeplasser, at de holdes hemmelige? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå