Kakeshoma Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Prøver å få folder redirection til å funke til med Windows 7 og Server 2k8r2, men har litt problemer... Serveren: 2008 R2, Domenekontroller Klient: Win 7 Enterprise, meldt inn i domenet. Opprettet "UserDocs" under C: på servern med riktige permissions ift Microsofts anbefalinger. I GPMC opprettet et GPO hvor jeg aktiverte FR med "Basic - Redirect everyones folder to the same location" "Create a folder for each user under the root path" Root path \\dc1-2k8r2.test.local\UserDocs Under Settings haket jeg av for "Grant the user exclusive rights" og "Move the contents of Documents to the new location". Da skjedde det ingenting på klienten... Så haket av for "Also apply redirection policy to Win 2000-XP...", da ble Documents, Pictures, Music og Videos redirected til riktig sted, men Pictures, Music og Videos kom under Documents som i <XP. I tillegg forsvant mappene fra C:\Users\"user" på klienten, men de finnes når jeg går gjennom Library. Er det ikke en enklere løsning for folder redirection mellom Server 2008 R2 og Win 7? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Du må bruke GPO for folder redirection... Sharet skal du bare la være med default innstllinger. NTFS rettighetene lar du også være med default. Om du gjør det rett, skal der under userdocs på sharet ditt oppretes automatisk malper med brukernavn, når brukerne logger på... Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Det funker jo forsovet nå, bare at de ikke ses i C:\Users\$UserProfile$ Men sier de er greit å gå gjennom Library... Takk for svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) Sorry dude. Fikk ikke med meg at du hadde brukt GPO... Jeg leste dette i natt på en iPad, og jeg ser nå at du har gjort det helt rett... My mistake.. sorry.. Brukeren skal heller ikke se hvor de ligger. Han skal bare gå i dokuments mappa si. For at han skal finne ut hvor filene ligger, må han høyreklikke på en mappe eller fil inni der og se hva DFS-stien er. Endret 9. februar 2012 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Hehe ok Da så, tenkte de fortsatt ville vises lokalt, men med serverstien i Properties.. Men da er det jo greit. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå