BertNaked Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 (endret) Det var på ren impuls at jeg den 20/1(kveld) bestilte meg et kabinett fra CDON.no. Men morgenen etter angret jeg meg og sendte en mail til de med en avbestilling på dette. (ca. 13:00 21/1). Så dagen etter, 22/1 fikk jeg dette til svar: Dessverre har denne ordre gått for langt i prosessen og vi kan ikke få stoppet denne. Det var da pokker så raskt... Uansett, så sa de at jeg måtte sende den i retur tilbake til de når posten sendte ut hentemelding, altså ikke ta den ut. 23/1 var kabinettet sendt ut med posten. Dette må være en ny rekord innen levering. Og 26/1 kom pakken til postkontoret og jeg fikk de til å sende den i retur. Det tok 6 dager totalt fra bestilling med postens leveringstid til den ankom meg. Så var den framme til CDON hvor ansatte hadde skrevet under på pakken 31/1. Men her begynner ting å ta tid. Det har gått 5 virkedager siden de har motatt pakken og jeg sendte mail til de hvor jeg spurte etter pengene mine, men fikk da til svar: Returen er mottat i Oslo, den skal deretter sendes videre til vår lager i Sverige. Det kan ta 2 uker før returen er registrert. Vi ber deg avvente. Er dette virkelig? De greier ikke å stanse en ordre mindre enn en dag etter bestillingen, og alt var framme til meg på 6 dager, og nå krever de 14 dager minst for å få skrevet retur på denne, NÅR DEN VAR SENDT TILBAKE TIL MOTTAKER? Endret 8. februar 2012 av BertNaked Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Om en vare har gått til pakking, så er det oftest for sent å stoppe prosessen med å sende ut, og det at de har ett lager i Sverige, gjør at returfrakt tar noe lengre tid, det er helt normalt, har opplevd at det tar noen dager ekstra med blant annet DustinHome, som har lager i Stockholm. Heller ikke argumenter om at det tok 6 dager, holder vann, siden det er snakk om en helg inni, som ikke er virkedager over alt. Helger er alltid vriene, det kan hende at lageret er betjent, men ikke kundeservice o.l. - Mortis Lenke til kommentar
srbz Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 De sier ikke "14 dager minst", de sier "det kan ta 2 uker". I butikkøyemed er det ofte praktisk å legge inn litt margin ved slike lovnader. CDON har ikke sagt at det er utenkelig at det tar kun 2-3 dager, bare at det ikke vil ta lenger enn to uker. Smør deg med litt tålmodighet. Teleport er dessverre ikke oppfunnet enda. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Er jo egentlig litt irriterende å høre at folk faktisk klager på at butikkene er kjappe til å sende ting. Normalt så er det jo omvendt, at de bruker for lang tid. CDON er som regel kjappe med sending, og det er i bunn og grunn bra. Det er normalt den veien det går. Husk det neste gang det er noe de trenger fra dem 1 Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Det som plager meg med farten på cdon i dette tilfellet var at når jeg innen veldig rimelig tid prøvde å få angret på orderen, så hadde de satt full fart på denne og "sendt" den ut. Føltes nesten som om de ville ha meg til å "bare ta imot den" når den kom fram. Grunnen til at jeg er gretten her, er fordi jeg har 15 tidligere ordre hos cdon, og absolutt ingen har gått unna så fort som denne. Men hvorfor skal det gå fort som lynet den ene veien, men tilbake den samme stien så skal det ta dobbelt så lang tid? Er returer nedprioritert? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) De du snakker med i kundeservice er ikke de som jobber på lageret. Jeg tviler på at kundeservice tok kontakt med lageret for å skyndte din sending. Når varen er pakket og lagt på en lastebil er det ganske utenkelig at en lagerarbeider skal rote igjennom en sending med flere titalls ordrer kun for å plukke ut din? Nei dette er din feil. Jeg antar returer tar lengre tid siden Norge ikke er med i EU. Du tar egentlig veldig feil. CDON tar imot enorme mengder av ordrer og du tror de har noen 24/7 overvåking av din. Fra og med du legger bestillingen går den igjennom et system, pakkes og sendes med neste sending og den var allerede avgått når du kontaktet de. Endret 9. februar 2012 av Sebbe Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Når nummeret til lageret deres ikke er tilgjengelig for kundene, så blir kundeservice talerøret deres. Jeg tok kontakt nøyaktig 10 timer etter bestillingen for å avbestille den. Om cdon har hatt et likt angresystem på bestilling som netshop, ville den ha stoppet med en gang, men det tok faktisk ett ekstra døgn før jeg fikk tilbakemelding på dette. "Jamen, ks får jo millioner av mailer hver dag, hvorfor skal de finne din med en gang?" Fordi i deres rutiner ligger det slik at når man skal avbestille en ordre, så må man ta kontakt med de selv, siden det ikke er noen mulighet for dette på "min side". Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Jeg synes det er frekt av deg å klage på at CDON gjør jobben sin, når det er du som har gjort en feil og skapt merarbeid for CDON. I tillegg beskylder du dem for å være "jævlige" mot deg bare på pur f*en, selv om også det skaper merarbeid for dem. Du er virkelig en drømmekunde. Alt man skal klage på... Kanskje du lærer at impulskjøp ikke er så smart? Foresten så pleier CDON å sende ut mine ordre 1-2 dager etter bestilling. Og CDON er ganske mye større enn Netshop, så systemet som Netshop har for avbestilling, vil ikke nødvendigvis fungere for CDON. Og uansett, har Netshop lastet pakken over på bil, eller sendt EDI-melding (heter det vel?) til Posten, så får heller ikke de stoppet den. Jeg har selv benyttet angrerett på CDON en gang, men ikke på grunn av impulskjøp. Etter slik jeg forsto det, så ble varen returnert til norsk kundeservice/mottak, og deretter videresendt til Sverige. Og det er jo bra, for måtte jeg sendt pakken til Sverige selv, ville det kostet mye mer. Deretter må returen bli godkjent, og så kan de utbetale pengene. Ser for meg at tidsbruken er cirka slik: Frakt til norsk adresse - 2 dager Behandlingstid Norge - 1 dag Frakt til Sverige - 4 dager Behandlingstid Sverige - 1 dag Tid for overførsel av penger/kommunikasjon til norsk kundeservice - 1 dag 2 helger - 4 dager SUM: 13 dager, altså nesten to uker. Jeg fikk mine penger litt før disse to ukene var gått i min angrerettssak. 1 Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Nå er vel heller ikke butikkene pålagt om å ha mulighet for å avbestille en ordre? Jeg bestilte en kjøler på tirsdags kveld, og den ble sendt onsdags morgen. Så fort en ordre går til plukk/pakking er det sjeldent noe vei tilbake. - Mortis Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 16 dager. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Et par dager lenger enn det tok for meg, men litt variasjoner kan jo forekomme mtp at verken postgangen eller banksystemet alltid går som en klokke. Noen banker holder jo igjen transaksjoner et par dager, både inn og ut, for å melke litt ekstra renter, mens andre ikke gjør det. 16 dager for å få igjen pengene for at man har bestilt noe man egentlig ikke ville ha synes jeg er helt ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå