Offpiste Skrevet 8. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2012 Hei Skal kjøpe nytt skjermkort siden min GTX580 ble defekt. så lurer skal kjøpe HD7970 eller vente til GTX680 kommer. spiller for det meste BF3. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 8. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2012 jeg vet ikke hvordan det er med 7970, men tidligere AMD kort har ikke vært så gode i BF3, spesielt på MSAA har de slitt. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 8. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2012 (endret) Det er umulig å si hvor god og dyr 680 kommer til å bli. En annen ting er at 7970 sannsynligvis vil bli satt ned i pris når nividia kommer. Jeg hadde derfor ventet. Endret 8. februar 2012 av St€rk 1 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 8. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2012 Det er umulig å si hvor god og dyr 680 kommer til å bli. En annen ting er at 7970 sannsynligvis vil bli satt ned i pris når nividia kommer. Siden jeg ser du har en 580GTX, regner jeg med at det ikke haster. Jeg hadde derfor i det minste ventet. hvis du leser førstepost igjen, vil du se at 580'et har tatt kvelden Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2012 GTX 680 er jo ikke forventet før ut i august? Ingenting som tyder på at Nvidia vil lansere Trenger du erstatning nå og har penger kjøper du et 7950/70, har du reservekort og vil vente på Nvidias Kepler gjør du det. Et 7970 kan passere stock GTX 590- og HD 6990-ytelse i syntetiske tester som 3DMark11 etter det er klokket. Lenke til kommentar
Offpiste Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) eg kjører nå et gammelt GTX460, som bråker og varmer en del, og gir dårlig fps i spill. Tror eg kommer til å vente til GTX680 kommer. Endret 9. februar 2012 av Offpiste Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2012 eg kjører nå et gammelt GTX460, som bråker og varmer en del, og gir dårlig fps i spill. wat GTX 460 var jo det beste kortet Nvidia lanserte i hele 2010. God ytelse, lite støy, relativt kjølig (særlig sammenlignet mot 580 som spiser nesten dobbelt så mye effekt) og bra pris. Riktignok ikke monsterytelse, men pris/ytelse var veldig bra. Overklokking går jo også som en drøm på det. Jeg lurer litt på hvordan du kan si varmt og bråkete i samme setning som GTX 460. Selv ikke overklokket er det et bråkete kort på noen måte. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 9. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2012 eg kjører nå et gammelt GTX460, som bråker og varmer en del, og gir dårlig fps i spill. Tror eg kommer til å vente til GTX680 kommer. Jaha? Bruker selv et 460 kort og det er helt lydløst og ikke varmt i det hele tatt. Heller ingen problemer med fps i spill så lenge jeg spiller på medium i de fleste spill. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 9. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2012 jeg vet ikke hvordan det er med 7970, men tidligere AMD kort har ikke vært så gode i BF3, spesielt på MSAA har de slitt. Tror ikke dine tidligere AMD kort kan sammenlignes med 7970 på noen som helst måte. 7970 er fullstendig overlegent - selv "billigvarianten" 7950 er bedre enn 580. Jeg kjøpte 580 ved siste oppgradering, skulle jeg hatt oppgradert i dag hadde det ikke vært noen tvil - 7970 eller 7950. Men så har ikke jeg noen snev av fanboysyke da ;-) Lenke til kommentar
Offpiste Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2012 eg kjører nå et gammelt GTX460, som bråker og varmer en del, og gir dårlig fps i spill. wat GTX 460 var jo det beste kortet Nvidia lanserte i hele 2010. God ytelse, lite støy, relativt kjølig (særlig sammenlignet mot 580 som spiser nesten dobbelt så mye effekt) og bra pris. Riktignok ikke monsterytelse, men pris/ytelse var veldig bra. Overklokking går jo også som en drøm på det. Jeg lurer litt på hvordan du kan si varmt og bråkete i samme setning som GTX 460. Selv ikke overklokket er det et bråkete kort på noen måte. nå har eg et Zotac GTX 460, ikke noe kvalitets kort iforhold til et Gigabyte GTX 460 som står i en annen pc her. Å gå ned i fra et ASUS Matrix GTX 580 som var stille og kjølte bra(60 grader under spilling) og kjørte BF3 ganske bra, så blir dette Zotac GTX 460 ganske ræva i mine øyner. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2012 jeg vet ikke hvordan det er med 7970, men tidligere AMD kort har ikke vært så gode i BF3, spesielt på MSAA har de slitt. Tror ikke dine tidligere AMD kort kan sammenlignes med 7970 på noen som helst måte. 7970 er fullstendig overlegent - selv "billigvarianten" 7950 er bedre enn 580. Jeg kjøpte 580 ved siste oppgradering, skulle jeg hatt oppgradert i dag hadde det ikke vært noen tvil - 7970 eller 7950. Men så har ikke jeg noen snev av fanboysyke da ;-) Det er ingen hemmelighet at AMD-kort har tatt et større ytelsestap enn Nvidia-kort i BF3 når MSAA har vært involvert. http://www.tomshardware.co.uk/battlefield-3-graphics-performance,review-32308-10.html AMD-kort kan miste 33% av ytelsen med MSAA i BF3, mens Nvidia-kort mister "bare" 20-25% av ytelsen. Ærlig talt er tapet for stort uansett og MSAA gjør ikke en særlig god jobb med å fobedre grafikkvaliteten til tross for det enorme ytelsestapet. Antialiasing comparison HardOCP HD 7970 har beholdt dette ytelsestapet, sannsynligvis fordi deferred shading + MSAA er vanvittig ROP-tungt. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2012 Hei Skal kjøpe nytt skjermkort siden min GTX580 ble defekt. Hvordan? Er ikke kortet fortsatt under garanti? Lenke til kommentar
Offpiste Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2012 Hei Skal kjøpe nytt skjermkort siden min GTX580 ble defekt. Hvordan? Er ikke kortet fortsatt under garanti? vet ikke hvordan det ble defekt, var bare en hvit stripe på skjermen. har fått pengene tilbake siden komplett.no ikke hadde samme gpu på lager. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2012 Skjønner. Vel, du bør ta med i vurderingen at du vil få gleden av et Radeon HD 7950/7970 NÅ og frem til GTX 680 eventuelt lanseres. Komplett har også XFX Radeon HD 7970 på tilbud til 3995 (kun 9 igjen som kommer inn den 15.). Dersom du ikke skulle være fornøyd, kan du alltids selge det om noen måneder og kjøpe et 680 GTX da. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2012 Komplett har også XFX Radeon HD 7970 på tilbud til 3995 Kjøp det! I verste fall blir 680 40% raskere, men 7970 er fortsatt en knakende kraftig kort. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2012 Kraftigere enn 580 GTX er det uansett, og så lenge man har kronasjen og trenger et skjermkort, er det ikke så mye å lure på. 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) Før brukte jeg å si at det kan være lurt å vente på for eksempel Bulldozer om man skal oppgradere, problemet er at man kan bli ENORMT skuffet... Det er bedre å bruke litt penger nå og kose seg og eventuelt bli fristet til å selge skjermkortet for å kjøpe det beste som er ute på markedet da, enn å sitte og vente og grine stort når man innser at man har faktisk kunnet spilt BF3 på full guffe med god FXSAA med 7970 kortet... Endret 9. februar 2012 av Malvado 1 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2012 ^enig! når det er snakk om elektronikk kommer det alltid "snart noe mye bedre" hvis man skal vente på noe bør man ha en hel klar formening om akkurat hva det er man venter på, og at man faktisk må ha den ytelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå