Gå til innhold

Er det mulig å tjene penger på undersøkelser på nettet?

€uropa

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne ut hvordan jeg skal bli rik, og i den forbindelse kom jeg over en side: http://www.surveys4checks.com/indexb.html . Denne siden hevder at jeg kan tjene flere hundre dollar i måneden hvis jeg er ivrig, for jeg vil få 5+ USD for hver spørreundersøkelse jeg svarer på. Det eneste beløpet jeg må betale, er en engangsavgift på 50 USD. Er dette bare svindel?

Hvordan er skattereglene for slike inntekter? Jeg tjener rundt 90000 i året på en jobb jeg har ved siden av skolen og betaler 10% - 15% skatt. Jeg er usikker på hvor mye. Hvis det er noe penger å hente på denne nettsiden, må jeg da skatte av det også?

Endret av Zarac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver å finne ut hvordan jeg skal bli rik, og i den forbindelse kom jeg over en side: http://www.surveys4checks.com/indexb.html . Denne siden hevder at jeg kan tjene flere hundre dollar i måneden hvis jeg er ivrig, for jeg vil få 5+ USD for hver spørreundersøkelse jeg svarer på. Det eneste beløpet jeg må betale, er en engangsavgift på 50 USD. Er dette bare svindel?

Hvordan er skattereglene for slike inntekter? Jeg tjener rundt 90000 i året på en jobb jeg har ved siden av skolen og betaler 10% - 15% skatt. Jeg er usikker på hvor mye. Hvis det er noe penger å hente på denne nettsiden, må jeg da skatte av det også?

det er flere netsider som gir deg penger for spørreundersøkelser og for og teste produkter du får fritt tillsendt , en kamerat av meg (han bor i usa) driver med dette og får ganske mye ut av det , Men så langt som jeg har sett er det eneste jeg har kommet over er sider som bare funker i de og de landa , dvs at norge er sjeldent med der.

Biip panelet og dagblad(?) panelet gir deg penger for spørreundersøkelser , Jeg drev med det i 2-3 mnd men ble dritt lei , kunne sikkert tjent noen tusen der men da skal du virkelig stå på for det er snakk om maks 10-15 kr per skjema , ofte så lite som under 5 kr . Og jeg vil ikke si at den siden du viser til er helt pålitlig , men etter noen søk her og der fant jeg en side som virket veldig bra , som rangerte sånne type sider etter

Hvor mye du får betalt , Hvor trygt det er, Hvor mange undersøkelser det er, Hvor vansklige de er (kompliserte osv) og folk skriver hva de synes og hva de har opplevd med de forskjelige sidene , desverre var alle top 10-15 sider ikke tilgjenglig for norge . Men du kan søke og prøve og finne den siden, er flere sider som rangerer og komenterer sånne survey sider , husker ikke hva den het . Uansett så er de fleste sidene (som funker) gratis eller så koster de mere en 50 USD , priser som 30-70 USD er ikke for mye til at folk blir dritsure om det funker dårlig og heller ikke så lite at det er bortkasta og lure folk, jeg fant en gang en side du måtte betale i nærheten av 3000 kr men der måtte du også ha godkjenning fra banken eller noe ,leste ikke så mye , men der tjente folk oppimot 6-10 tusen i måneden spørs hvor flink og aktiv du selv er (ps det tok opp mye tid for de som tjente i nærheten av 10.000)

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Jeg har nå i 4-5 år svart på spørreundersøkelser på nett,tjente vel 1300 i cash i året hos to firma(sjekket paypal),samt at i fjor hadde jeg gavekort for rett over 3000.

Det gjør jeg kun fordi at jeg er litt gjerrig,samt at det ikke koster så mye å sitte foran pcen om kvelden å svare i 10 minutter.

Se etter de som gir rundt en krone i minuttet(panel,start,cint),alt for mange som jeg har testet og forkastet da man ikke tjener noe som helst egentlig.

Skal man tjene noe mer så må man faktisk regne med å bruke tid på det,og da kan man like gjerne finne på noe annet.

Utenlandske sider som betaler via paypal kan funke greit,men sjelden de er ute etter nordmenn.

Men å betale for å få lov til å gjøre en jobb for noen,allerede der skrur jeg skeptisk filteret på.

Lenke til kommentar

Siden er akkurat det den sier den er, hvis du leser mellom linjene. Det du får for dine 49.99 er en liste over firmer som betaler for spørreundersøkelser. Ikke mer og ikke mindre. Det er opp tild eg selv å faktisk melde deg på og ta disse undersøkelsene.

Jeg tar slike undersøkelser selv her i Norge, men gir pengene til veldedighet. Det er ikke mange kronene det blir uansett. For at det skal bli det må du svare på mange undersøkelser, og det innebærer å svare på spørsmål du neppe interesserer deg for eller har spesiell kompetanse for. Hva gjør du for eksempel hvis du får en undersøkelse om Pepsi, mens du egentlig aldri drikker cola? Skal du dikte opp svar? Det er antagelig en forutsetning for at det skal bli særlig mange undersøkelser som passer deg.

USA er et langt større marked for slikt, men så er det også fler som prøver seg.

Geir :)

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Har du lyst på å bli rik via internett så er muligens å lage hjemmeside/blogg det beste. Når du har begynt å generere trafikk, kan du bruke Google Adsense til å vise reklame på siden din. Da for du betalt for å vise reklame på ditt nettsted. Vet om mange som tjener 1000-15000 i månden på dette.

Lenke til kommentar

Jeg tar en sivøk-utdannelse på NHH. Det vil statistisk sett gi meg gode forutsetninger for å tjene mye penger.

Utdannelse fra NHH eller ikke, det der er en farlig innstilling å ha når du skal ut i arbeidslivet. Har sett flere gode kandidater takke nei til ekstremt gode jobber i store bedrifter fordi "de forventet mer i startlønn".

Lenke til kommentar

Lag deg en bruker på Betsson og delta i Freerolls. Det er pokerturneringer som er gratis å delta i. Visst du har peling på f.eks. Odds kan du også tippe.

Nei. Å spille freerolls er ikke en måte å bli rik på. Om man mot formodning skulle vinne har man en timelønn på 10-20kr. Sier seg selv at dette er bare å styre unna.

Lenke til kommentar

Visst du invester i PTC (paid-to-click) sider på nett kan du tjene litt penger. Jeg kjenner en del som tjener ca. $20 per dag. Det du tjener på er "refs", altså andre medlemmer av PTC siden som klikker på reklame, gjøre spørreundersøkelser o.l. Visst du invester litt tid, kan dette være en mulighet. Men hver obs. på at det finnes mange PTC sider som prøve å scamme. De jeg kan anbefale er NeoBux og ClixSense.

Lenke til kommentar

Utdannelse fra NHH eller ikke, det der er en farlig innstilling å ha når du skal ut i arbeidslivet. Har sett flere gode kandidater takke nei til ekstremt gode jobber i store bedrifter fordi "de forventet mer i startlønn".

Jeg kommer sannsynligvis ikke til å takke nei til en god jobb. Alle må starte et sted og jeg forventer ikke å tjene maksimalt til å begynne med. Lønn er heller ikke den eneste faktoren som spiller inn på hvem jeg kunne tenke meg å jobbe for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...