Gå til innhold

Minne, minne, minne og atter minne...

dertn

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

er helt ny på dette forumet, og litt grønn når det gjelder hardware og men .. ting går seg nok til..

Jeg har et problem med pc'en min. Den kom med 512 MB DDR-SDRAM, men etter et års bruk har jeg brått bare 256 igjen!!!! :-?

Jeg har hørt om minnelekkasje .. er det problemet??

Her er mine specs.

P4 1.6GHz

Seagate 120GB , IBM 60GB

Hadde 512 MB DDR-SDRAM, Nå 256

GeForce4 Ti 4800 SE

Litt off-topic kanskje, men kan varmen (i boksen) ha tatt knekken på den ene RAM brikka??

Etter en laang dag:

CPU: 72.5 (eh litt mye?)

Hovedkort: 32

...

Hvis jeg skulle behøve å kjøpe mer minne hvem type bør jeg velge, og hvilken pris bør en betale?

På forhånd takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen,

Skal prøve å flytte den ene ram brikka, men ikke før i kveld,....

ja 72.5 kan virke (litt) mye , men jeg stoler ikke altfor mye på måleverdien, det er målt i programmet speedfan...

Ikke for å skli ut her men , vil det å fjerne side dekslene på kassa bidra til å få ned tempen??

Lenke til kommentar
Hei igjen,

ja 72.5 kan virke (litt) mye , men jeg stoler ikke altfor mye på måleverdien, det er målt i programmet speedfan...

Ikke for å skli ut her men , vil det å fjerne side dekslene på kassa bidra til å få ned tempen??

Ja, du vil få ned temperaturen i kassa, og dermed også på CPU. (Det skjer hvis du f.eks. har dårlig ventilasjon når du har en lukket kasse.

Tviler på minne lekasje... prøv å ta å flashe biosen... det gjør noen ganger susen.

Lenke til kommentar
Hei igjen,

Synes SpeedFan gjør en god jobb jeg... Sammenlign med andre programmer, så synes jeg at dette programmet samsvarer mest med temp. i Bios. Hva mener dere ?

Lenke til kommentar

Siden du er fersk:

Skru av maskinen, slå av strømforsyninga til PCen hvis det er mulig, skru av sidepanelet, ta på en metalldel av kabinettet for å lade ut eventuell statisk elektrisitet, bøy tilbake de klipsene som holde RAM brikkene, ta ut RAMen ved å holde kun i kantene, putt RAMen tilbake og påse at klipsene lukker fullstendig og RAMen sitter godt fast og helt nedi slotene. Sett tilbake sidepanel, skru på strømforsyninga igjen, og boot opp.

Se om du har 512MB nå.

Hvis ikke kan vi ta det derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...