Cuneax Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Gjør noe de andre ikke gjør. En slik 3D-«printer» har du ikke sett før Lenke til kommentar
AYHJA-eier Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Kan ikke kalle dette en printer vel? Er jo ikke mulig å skape noe, kun forme. Dvs. det er vel egentlig en fres... 7 Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Dette kan ikke kalles printer på noe som helst vis :\ Er som nevt over en fres. 4 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 CNC fres vel og merke. Var mange linjer med kode på finkuttingen. Men skjønner ikke hvorfor de ikke kjørte alt i en operasjon, er jo mulig det når de bruker samme verktøyet hele tiden. 4 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Interessant er det uansett. Regner med at det er en spesiell type plast som må til for å skjært ut noe... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Tittelen på artikkelen bør endres til "En så billig CNC-fres har du ikke sett før." 7 Lenke til kommentar
Bentus Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Det der må være den dårligste "3D printeren" jeg har sett eller den minste CNC maskinen jeg har sett.................... 2 Lenke til kommentar
Timster Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Eneste som er nytt med denne er jo at den er mindre enn vanlige CNC freeser. 3 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Kan ikke kalle dette en printer vel?Er jo ikke mulig å skape noe, kun forme.Dvs. det er vel egentlig en fres... Ja, dette vil jeg kalle en CNC fres 1 Lenke til kommentar
grusgrus_InnleggNO Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 CNC fres vel og merke. Var mange linjer med kode på finkuttingen. Men skjønner ikke hvorfor de ikke kjørte alt i en operasjon, er jo mulig det når de bruker samme verktøyet hele tiden. CNC-fresing gjøres i min erfaring i flere omganger. En grovfresing får å få unna mesteparten av massen som skal bort, og deretter ett eller flere pass med et finere freshode for å gjøre detaljarbeidet. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Denne CNC fresen er jo søt, men det kreves jo litt for at folk flest skal kunne bruke den. Hva med å frese feks. en liten bjørn (som vist på bildet), hvordan får du frest baksiden. Det er ikke så enkelt og spenne fast, eller å finne startpunktet. Holder meg heller til maskinen på jobb jeg. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Denne er jo i så måte ubrukelig iforhold til vanlige "3D-printere". 3D printere som lager skulpturer lagvis kan også lage avanserte former inne i et skall. Det er ikke mulig med denne. Kan ikke lage Kinder egg med leken i f.eks. Eller en modellbil med detaljer på innsiden av bilen. Sikkert kjempefin for å lage ubrukelige golfballer derimot. 2 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Nah, venter heller til disse blir mer mainstream, da snakker vi printer da: http://www.youtube.com/watch?v=pQHnMj6dxj4 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Som nevn av andre er det en kvalitativ forskjell mellom denne, som er en fres, og en 3D printer. En 3D printer kan lage objekter som ikke er mulig å frese eller sette sammen fra andre deler. Jeg gleder meg til 3D printing teknologien kommer ned i pris og blir mer moden (material- og hastighetsmessig) Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Tror desverre det vil ta mange år før de der går ned i pris. Den som er vist i klippet over koster jo over 400.000. Men nå er jo det den 'hotteste' modellen fra selskapet. De har noen til over 100k-lappen også :!: Lenke til kommentar
Revox Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Tror desverre det vil ta mange år før de der går ned i pris. Den som er vist i klippet over koster jo over 400.000. Men nå er jo det den 'hotteste' modellen fra selskapet. De har noen til over 100k-lappen også :!: Man får en DIY 3D printer til rundt 5000,-. Så jeg tror ikke et går så veldig mange år før vi begynner å se mer av dette. Det er liten tvil om at dette kommer til å ta helt av! Og Lego kommer til å gå konkurs. Bare ved å sitte og tenke på hvilke muligheter man har med en slik printer blir jeg helt satt ut. Det er ubegrenset hva man kan lage. Endret 12. februar 2012 av Revox Lenke til kommentar
Revox Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Nah, venter heller til disse blir mer mainstream, da snakker vi printer da: http://www.youtube.com/watch?v=pQHnMj6dxj4 Litt artig at de har en superhøyteknologisk 3D printer som han snakker om med "avanserte ord", så drar han en HP Nr 57 fargepatron ut av den. Endret 12. februar 2012 av Revox Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Man får en DIY 3D printer til rundt 5000,-. Så jeg tror ikke et går så veldig mange år før vi begynner å se mer av dette. Det er liten tvil om at dette kommer til å ta helt av! Og Lego kommer til å gå konkurs. Bare ved å sitte og tenke på hvilke muligheter man har med en slik printer blir jeg helt satt ut. Det er ubegrenset hva man kan lage. Jepp har sett det. Men foretrekker pulverbassert fremfor den lim-rullen DYI-printerne kommer med. Den er heller ikke så nøyaktig. Men til den prisen så er det jo ikke så galt sånn set.. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Man får en DIY 3D printer til rundt 5000,-. Så jeg tror ikke et går så veldig mange år før vi begynner å se mer av dette. Det er liten tvil om at dette kommer til å ta helt av! Og Lego kommer til å gå konkurs. Bare ved å sitte og tenke på hvilke muligheter man har med en slik printer blir jeg helt satt ut. Det er ubegrenset hva man kan lage. Jepp har sett det. Men foretrekker pulverbassert fremfor den lim-rullen DYI-printerne kommer med. Den er heller ikke så nøyaktig. Men til den prisen så er det jo ikke så galt sånn set.. Pulverbasert er klart best, men vil nok fortsette å være dyrt. Blir nok lim baserte som kommer for oss dødelige. Hastighet og presisjon blir bare bedre og bedre på de også etterhvert. Lenke til kommentar
G Skrevet 14. februar 2012 Del Skrevet 14. februar 2012 Hva koster blekket? Eller er det en fres som noen sier her i tråden, i såfall hva koster arbeidsemnene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg