Gå til innhold

Hvordan sjekke om harddisken (X25M) er halvdau?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lett litt rundt, men finner ikke et program som gir noe entydig svar på helsen til min SSD. Har store-store problemer med Windows, og det var diskfeil som de mange feilmeldingene dreide seg om. AS SSD melder om 31 K - BAD, og skriveytelsen er under halvparten av hva den var for et år siden. Testen brukte også forøvrig ganske lang tid, og tallene varierte mye (fra sekund til sekund) før den fant et gjennomsnitt.

Kan dette være symptomer på at disken synger på siste verset? Prøver å bekrefte om det er disken, eller noe helt annet som skaper alle mine problemer.

post-50769-0-32674000-1328720260_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

31K-BAD er sektor feil.

Skjer oftest når man kloner OS'et.

Det at tallene varierer , når du kjører testen er helt normalt.

Du har mistet såpass mye ytelse på din G2 , at jeg råder deg til å først rense SSD'en.

HDDErase 3.3 er meget bra til det.

Alt blir da borte , og du må reinstallere OS'et.

Ytelsen skal deretter være på topp.

Lenke til kommentar

31K-BAD er sektor feil.

Kan en slik sektorfeil være med på å skape alle problemene i tråden jeg linker til i første post?

Sitter på en annen windowsinstallasjon på samme maskin nå, kan kjøre en skikkelig sletting fra den. Kan jeg like greit bruke "Secure Erase" fra Intel SSD Toolbox (den skriver kanskje over flere ganger, vet ikke om det er hensiktsmessig), eller en vanlig fullformatering i Windows for å gjenopprette ytelsen?

SSD-life hadde jeg allerede testet, den hadde svært få funksjoner og fokuserte på mengde skrevet data, og MTBF tilsa at den skulle leve til 2020 eller noe...

Takk Syar, fant fram til Intel SSD Toolbox, har kjørt alle diagnosetestene uten at de har funnet noe galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...