Thad Castle Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Begynte på Vg1 i høst og fikk dermed et grunnstipend på 890 kroner. Disse gikk rett til å betale pc-leie fra skolen (det var ikke å leie pcen. Dette måtte alle gjøre). Så etterhvert krever mattelæreren at vi kjøper en kalkulator som koster i overkant av 1000 kroner. Jeg kjøpte jo denne kalkulatoren, men jeg lurer på om det er noen mulighet for å få igjen disse pengene fra skolen ettersom de bryter ved reglene om gratis skole. Takk for all respons Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 (endret) Nope. Det kommer ikke til å skje. Bare vær glad for at du ikke må punge ut for bøker. Jeg måtte det da jeg startet på videregående. Endret 8. februar 2012 av Horrorbyte Lenke til kommentar
Thad Castle Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Hvorfor det egentlig? Våre foreldre får ikke lov til å betale for klasseturer, men kalkulatorer er liksom greit.. enten så skal skolen være gratis eller så er den ikke det Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Skolen skal være gratis, men ikke utstyret. Det er du (dine foreldre) som skal stille med blyant, skrivebøker, kalkulator og så videre. Lenke til kommentar
Thad Castle Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Ser ikke hvorfor det er greit at de kan punge ut for en kalkulator, men klassetur er ikke greit? Begge to er verktøy til læring, og jeg skjønner ikke hvordan skolen kan tillate seg å kreve at vi skal betale for kalkulator. Kjenner mange som går på andre skoler hvor de får kalkulator gratis av skolen, så det er ikke sånn at alle skoler krever at man kjøper en kalkulator selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå