IngerK Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Jeg kikker litt på Nokia N8, men er litt forvirret. Det er svært store prisforskjeller, tildels også innen samme nettbutikk. Som eksempel er en grønn N8 (N8-00) til 1999 hos NettshopXL, eller en grønn N8 "generisk" til 4199. På mShop er det en grønn N8 "generisk" til 1927. Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Det jeg vet er at det finnes under-varianter av N8. Ifølge enkelte rykter på nettet, så er det enkelte (eller alle?) fargevariantene som har ulik firmware Google hadde heller ikke noe svar på dette. Google ville bare peke til sider som sammenlikner med galaxy. Du får prøve å sende mail til nettbutikkene eller spørre i buttikk. Lenke til kommentar
IngerK Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2012 Jeg har også søkt masse på nett, uten å finne noe om dette. Jeg tok en sjanse og bestilte en (grå, ikke grønn! ) fra Amentio. Jeg Googlet produsentnummeret. Det var ikke likt alle andre grå i salg, men prisene var like høye. Denne er derfor snart på vei til meg, og jeg gleder meg! Trenger en "enkel" mobiltelefon med et knallbra kamera. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) Nokia N8 har nok gått endel ned i pris ettersom modellen er godt over et år gammel og Nokia har nylig lansert nye modeller. Om butikken har flere eldre individer med høyere kostpris, og muligens annen varekode, kan det være grunnen til variasjonen i pris. Det betyr ikke at modellen er en annen, bare at butikken har kjøpt dem fra grossist på et tidspunkt da de var dyrere. Butikken burde selvsagt justert ned prisen på de modellene med høy kost, det er tross alt bedre å selge med tap enn å brenne inne med dyre produkter man ikke får solgt. Jeg sitter ikke med fasiten her, men dette er ofte årsaken til at butikker har stor variasjon i pris for (tilsynelatende) like produkter. Endret 9. februar 2012 av srbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå